Nonsens, garrar och allt därimellan

Alla inlägg den 28 februari 2007

Av Zippo - 28 februari 2007 15:33

Vi har precis avslutat kvallsmaten, gudars vilket stalle vi har hittat.
Billigt, javulusiskt gott och rikliga portioner.
PENs far rakna sig som omkorda numera.
Hur som helst sa ar dom sista kvallarnas boende bokat nu, det blev ju som vanligt inte som jag hade tankt mig men tror att det blev faktiskt battre.
Alla forsok att komma till Ao Nang verkar ga i stopet, pa sin hojd sa kommer vi att besoka Ao Nang men boendet dar kommer att utebli.
Istallet sa har vi 4 natter pa Ton Sai Bay och da narmare bestamt Ton Sai Bay Resort.
Vi kommer att bo har mellan den 2/3 o 6/3 da vi flyger till Bangkok pa kvallen.
Anledningen till att jag tycker att det blev till det battre ar att vi kommer att slippa all kommers som finns i Ao Nang samt att omgivningarna utanfor fonstret ar bland det finaste man kan hitta i Thailand.
Det kommer dagligen batar fran Ao Nang med folk dit medans vi kommer att bo mitt i det hela.

Nu e det dags att softa...kanske ta en ol o lasa lite bok...natti natti.
/Zippo

Av Zippo - 28 februari 2007 07:21

Da ar man inne pa den sista "beach" veckan, om en vecka sa ar vi i Bangkok o shoppar loss.
Ser fram emot det med bade forhoppningar o forskrackelse.
Hur som helst sa testade vi restaurangen pa det nya hotellet igar med mycket daliga erfarenheter, dyrt o till raga pa allt sa missade kyparen varan bestallning (kom med helt fel mat).
O.K lat ga for det men nar notan kom sa skulle vi aven betala for maten som vi inte ville ha, efter papekande sa muttrade kyparen nat (inte nat snallt i alla fall) o skulle fa det tillrattat.
Inte nog med att han ljog o forsokte smyga in matkostnaden i notan, till raga pa allt sa ar han otrevlig ocksa.
Behover jag saga att jag blev fly forbannad ...resten behover vi inte ga in pa...men en radda med uppskramda Thailandare rusade i alla fall runt i restaurangen som nackade hons.
Hur som helst sa kommer vi inte att kaka dar nan mer(forutom frukosten som ingick i rumspriset...ville inte ens ha det men det var ju trots allt buffe sa jag far val svalja min stolthet).

Sa igar kvall sa kakade vi pa ett helt annat o jakligt mysigt stalle (se bilderna) o idag har vi hittilss bara legat o softat pa stranden (resten av bilderna).

Minstingen lyckades ocksa hitta en snacka med agaren kvar, ratt kul o skramma ungarna med.

Jag: "titta vilken fin snacka vi hittade".
Barn: "O.K, den var val sjysst farsan" lagom ointresserade.
Nar husagaren sen krop ut sa var reaktionerna ganska hogljudda...he he.

/Zippo

Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2007 >>>

RSS


Skapa flashcards