Nonsens, garrar och allt därimellan

Alla inlägg under maj 2007

Av Zippo - 18 maj 2007 14:00

UNGAR!.

Fick ta en cykeltur till närmaste bygghandel idag för att beställa nya fästen till  handdukstorken som vi har i badrummet.

Att jag behöver nya sådana är tack vare våran minigodzilla som tyckte att handdukstorken lämpar sig perfekt för att öva lite spindelmannenmoves på.

Behöver jag säga vad resultatet av hennes övningar blev...tror inte det.


Resten av monstren håller just nu på och torkar upp några liter 7-up i kylskåpet, att man skall dra åt korken innan man lägger in flaskor har tydligen inte gått fram till mina små änglar :-)


Ikväll blir det lite löpning i spåret (jupp har lite smått kommit igång med det) för att sen proppa mig full med egenhändigt bakade pizza (lite vin kommer nog också slinka ner).


/Zippo 

Av Zippo - 18 maj 2007 00:50

Börjar inse att jag inte är nån superbloggare, men jag skall trots detta försöka hålla bloggen någorlunda uppdaterad med lite tankar och vardagliga händelser.


Lilltösen har varit sjuk sen förra Lördagen och jag måste säga att jag återigen har fått mina farhågor om den Svenska sjukvården bekräftade.

Vilket jäkla bemötande man får från familjeläkarmottagningen...det är katastrof vad det kommer till engagemang.

Kommentarer som vi fick höra var.


- Joo men alla ungarna är ju förkylda just nu så det är ingen fara.

 - Ont i magen?....det har allla ungarna just nu så det går över.

 - Spyr?....dricker hon nåt?...o.k....då är det ingen fara.


Jag blir ju inte direkt förvånad när jag läser tidningarna och får se rubriker som " Barn dog p.g.a nonchalans" o.s.v

Skall väl tillägga att vi hade en allvarligare erfarenhet förra året då lilltösen hade rejäl magsjuka och så fort man ringde de medicinskt kunniga så fick man följande frågor.


1. Verkar hon pigg = svar tjaa ganska.

2. Har hon feber = svar nope.

3. Får ni i henne vätska = svar lite grann.


Efter 4 dagar så sket jag i de lugnande standarsvaren från sjukvårdsupplysningen och knallade iväg till barnakuten och det visade sig (om inte annat så från läkarens återhållsamma kommentarer) att vi kom in i sista sekunden.

Lilltösen var ordentligt uttorkad och hon fick ligga inne 2 dygn på "återfuktning" med hjälp av dropp.

Det fick bli den långsamma varianten då det hade samlats salter i hjärnan som gjorde att en "snabb" återfuktning skulle kunna ha lett till skador på hjärnan.


Sen dess så litar jag nog mer på mitt eget omdöme än nån ointresserad telefonröst som går igenom en checklista och ställer diagnoser.

Frågan man ställer sig är ju, skiter man i alla de barn som inte passar in i mallen...vad händer med dom?

Säger bara en sak....jäkla amatörer.

Efter många om och men så är lilltösen just nu i alla fall på bättringsvägen.


Hur som helst så bjöd Torsdagen på lite grillat (jag vet att jag e fanatiskt med detta) samt en icke namngiven cigarr.

Önskar nu att jag hade koll på vad det var för en garre förjag skulle vilja ha fler av dom men då jag har fått den genom ett byte (och inga gördlar fanns på cigarren) så har jag inga större förhoppningar om att kunna identifiera den.


/Long ashes.....Zippo


Av Zippo - 13 maj 2007 00:23


Egentligen skall man väl inte erkänna att man tittade på schlager eländet men då minstingen är lite sjuk just nu så var det väl lika bra att man softade framför TVn under kvällen.

Vad säger man då, att FInland skulle spöa Sverige var ju klart då Finland hade i mitt tycke ett av top 3 låtarna.

Tyvärr så blev det ju ganska klart i samband med uppträdandet att det inte riktigt nådde fram. (vet inte vad som hände men jag tror att hon skrämde bort röstare)

The Arks uppträdande var tråkig o intetsägande men vinnarlåten var ju ta mig fan ännu värre.

Det var ju nästan så man tyckte att den vandrande diskokulan var bättre och då skall man beakta att jag tyckte att den låten var riktig skitlåt.

Gud ske lov att MTV körde lite Heavy Metal under tiden med devisen "schlager sucks"....man hann rensa örona mellan varven i alla fall.


Imorgon så kommer Finland i alla fall ta guld i hockey så det blir cooooolt.


/Zippo 


Av Zippo - 12 maj 2007 17:16

Finland är i hockeyfinal, vad säger du nu "manolito" inte så studdig längre.

Trots att man inte är nån hockey eller fotbollsfanatiker så kan ju inte detta gå obemärkt förbi.

Man får väl hoppas att Finland får möta Sverige i finalen, kommer att bli en klassiker. (Finland vinner förståss).


Firar FInalplatsen med en cigarr av lite finare snitt, nämligen en Padilla MIami 8/11.


/Zippo

Av Zippo - 11 maj 2007 23:34

Ännu en same, same but different vecka börjar lida mot sitt slut.

Veckans händelser i korthet.


Sorksituationen: under kontroll (som det verkar i alla fall).

Motion: Blev iväglurad på en kortare löprunda...blir nog en upprepning under helgen.

Regn: lyckades pricka in en rejäl skur nån morgon på cykeln..mindre roligt.

Cigarrer: Inköp på planeringsstadiet.

Jobb: joo tack finns så det räcker.


Hur som helst så började inte helgen så bra då tåget hem var 30 minuter sent och när den väl kom så var det ståplats som gällde....50 minuter ståtid är ju mindre roligt men man träffar ju i alla fall en del intressanta människor under tiden.

Väl hemma så vände jag på steken ganska snabbt.

Receptet för 100% avslappning lyder som följer.

Tänd grillen, tänd garren, blanda till en sjysst drink/grogg och sitt o njut.

1 timme senare satt man o käkade monsterburgare som sköljdes ner med lite trveligt vin.

NU ÄR JAG REDÅ FÖR HELGEN.


P.S

Cigarren var en Padron 2000 maduro som har legat o gosat till sig sen ca 3 år tillbaka.


/Zippo

Av Zippo - 1 maj 2007 14:14

Nog blev det party alltid, hoppas jag slipper mer fester de kommande åren.

Hur som helst så hade jag jäkligt kul och några cigarrer hann jag också avverka under kvällens lopp.


Igår så åkte den sista beställningen in i "plastidoren" så nu är alla barnen i trygg förvar.

Har dock lagt in en liten beställning till de senaste dagarna men inte på cigarrer utan på humibeads.

Det är en finurlig produkt som kan reglera fuktigheten i ett slutet kärl till ett viss värde (i mitt fall 65%).

Gör detta för att få aningen bättre koll på fuktighetshalten i mina humidorer.


/Zippo

Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

RSS


Skapa flashcards