Nonsens, garrar och allt därimellan

Alla inlägg under juni 2007

Av Zippo - 8 juni 2007 21:58

Tror att rubriken sammanfattar de senaste dagarna ganska bra.

Skatten kom till slut, började dock undra i och med att jag inte såg några pengar på kontot. Efter ett tag så gick det upp för mig att jag kikade på fel konto...så det kan bli.

Svettbiten behöver jag väl inte förklara närmare, tror att de flesta vet vad jag syftar på och dom som inte gör det bor/är nog någon annanstans än Sverige.


Personligen så tycker jag i alla fall om värmen och det får gärna fortsätta vara så här speciellt med tanke på att jag går på semester midsommarveckan.

Så kom då turen till cigarren som avslutade Fredagen, inget speciellt men helt O.K

Vad det var för cigarr har jag tyvärr ingen aning om.


PUST på er....Zippo

Av Zippo - 6 juni 2007 21:46

Härliga tider!.

Vad mer kan man säga när de är så underbart väder.

Annat kan man säga om andra delar av världen (indiska oceanen) där det just nu stormar rätt ordentligt.

Storm


Eftermiddagen bjöd på en cykeltur till en väntande middag med tillhörande drycker....Tack för det Gunilla! det var lika smaskens som alltid.

Efter avlutat middag passade jag även på att fyra av en Oliva Master Blend 3a för att runda av en perfekt dag med flaggan i topp.


Ha de!


Missa inte omröstningen om Rosings framfart i media till höger.


/Zippo


Av Zippo - 6 juni 2007 12:20

Vet inte vad det är som gör att jag blir så förbannad på fröken Rosing (eller är det kanske medierna som jag borde vara förbannad på?).

Hann inte mer än öppna Aftonbladets hemsida förräns följande rubrik uppenbarade sig inför mina ögon.

Svennis festade med Rosing.

Finns det verkligen folk som är så intresserade av henne att man måste ha med henne i media var o varannan dag.

Säg din mening i ärendet genom att rösta här bredvid.

När jag då surfar till Expressens hemsida så möts jag av en annan "tråkig" rubrik Så får du mer kärlek o bättre SEX.

Hur tragiskt är väl det, få/ta råd från kvällstidningar angående hur man knu**ar.

Vet man inte hur man får till det innan så lär det väl knappast hjälpa med en artikel i Expressen...tror i alla fall jag.


Annars så har nationaldagens förmiddag flytit på i sakta mak med lite utomhusaktiviteter tillsammans med gumman o minsta dottern.

Det är väl lika bra att passa på då vädret i alla fall ligger på topp.


Ha en trevlig dag ni också.


/Zippo



Av Zippo - 5 juni 2007 23:24

Fröken Rosing är glömt för tillfället (slapp ju gud ske lov se hennes nyna i Metro idag).

Att shortsen sen spred lite "Angus Young" vibbar på jobbet samtidigt som man höll sig sval o skön gjorde ju inte dagen sämre precis.

Väl hemkommen från jobbet tände jag grillen, cigarren och öppnade en öl.

PERFEKT!.

Det som slår mig numera när jag röker cigarrer (eller i alla fall de som har 2-3 år på nacken) är att de har blivit ruskigt goda.

Den stora nyheten annars var ju domen som gjorde det i princip fritt fram o importera alkoholhaltiga drycker.

Måste nog undersöka vin/spritsajterna lite grundligare nu.


/Zippo


Av Zippo - 4 juni 2007 09:51

Inte nog med att det är måndag morgon, till råga på allt så är det omöjligt att ha "rätt" kläder på sig under dagen.

Antingen skall man frysa häcken av sig under morgonen (för att klara värmeböljan under eftermiddagen) eller så får man svettas livet ur sig på eftermiddagen (för att klara "vinterfrosten" under morgonen)....SUCK.

Imorgon chansar jag på shorts i alla fall.

När man väl har intagit sin plats på tåget o börjat slötitta igenom Metro så vad är det man ser....den där Rosing.

Små tuttar, stora tuttar, silikon o projekt upp o ner, ekonomisk brottslighet, utvik ,porrfilmer och Fadde hit o dit.................VEM FAN BRYR SIG?

Nääää måndagar är inte roliga.


/Zippo

Av Zippo - 3 juni 2007 20:42

Godzilla fyller 3 år.

Det blev en trevlig liten tillställning med lite kompisar o släkt.

Altanen fick vikariera som festlokal i och med att vädret var så bra som det var.

En efter en så droppade gästerna in och presenthögen växte i rasande tempo till minigodzillas stora förtjusning.

Med tindrande ögon och en rovdjursaktig frenesi så attackerade hon paketen så att en trevlig konfettiregn lägrade sig över altanen i bästa  "vem vill bli miljonär vinnare" maner.

Tror att hon uppskattade presenterna, jag uppskattade i alla fall cigarren som jag puffade upp mitt i förödelsen.


Tjaaa, nu är det bara o konstatera att ännu en vecka har lidit mot sitt slut.


/Zippo 



Av Zippo - 3 juni 2007 11:59

Efter moget övervägande igår kväll så bestämde jag mig för en Tatuaje Havana VI Nobles.

I sann Pepin anda så började cigarren som otroligt pepprig för att sen övergå till en mer krämig upplevelse.

Attans vilken god cigarr det är.


Nu skall vi förbereda minigozillas födelsedagskalas, så jag får väl posta lite mer senare ikväll.


/Zippo



Av Zippo - 2 juni 2007 16:52

Då var det helg igen!

Fredagskvällen avrundades med en joggingtur, grillning samt maklig puffande på en RP 1999 medans vänsterhanden kramade om en kall öl.

Inte helt fel.

Men det finns ju vissa i bekantskapskretsen som har det bättre (hej Rulle! hoppas att de Guinness du dricker inte orsakar några efterverkningar i form av baksmälla eller andra otäckheter).

Under Lördag förmiddag har det mest blivit lite småfixande av diverse eftersatta saker.

Ett av dessa var att byta fästena till handdukstorken efter minigodzillas framfart...det var inte mycket som var helt på de gamla.

Snart skall jag öppna en bira, leta reda på en lämplig cigarr o sätta mig ute på altanen o njuta av solen/värmen o bara slappa.

Trevlig helg på er också.


/Zippo




Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

RSS


Skapa flashcards