Nonsens, garrar och allt därimellan

Alla inlägg den 20 juli 2007

Av Zippo - 20 juli 2007 21:57

Nämnde för x-antal veckor sedan att jag funderade på o köpa en ny kamera.

Den sanningen gäler fortfarande och de senaste veckorna så har jag befunnit mig djupt i "kameravalshelvetet".

Den gången lutade det starkt åt en Pentax K10D men nu har den fått konkurrens av Nikon D80...vad/om det blir nåt återstår att se.


Frågan lyder.

Hur fan motiverar man sig till o köpa en kamera för 10 000:- ? och det utan o ha fotografering som yrke?.


Har märkt att jag omedvetet har kommit på både den ena o andra

förklaringen till varför jag skall ha en dylik tingest o därmed punga ut pengarna.

Men i ögonblick av klarhet så inser jag ganska snabbt att alla motiv som jag har hostat upp e ganska "krystade".


Ett av dom bättre motiven är o slippa kommentarer som "Ooooh en digital lådkamera" ....... sagt av en "kompis" om min nuvarande kamera.


Noterar bara att habegäret är underskattat som drivkraft.


Hur som helst så är jag gammal nog o VET att jag kommer att kapitulera till slut....så det gäller nu bara o förbereda sig för ångesten som kommer när "smekmånaden" med kameran är över.


/Zippo


Av Zippo - 20 juli 2007 19:51

Dagen flöt på utan några större fadäser, inte som förra Fredagen med andra ord.

Skönt att ännu en vecka är avklarat, 3 veckor till semester del 2.


Hann med en runda i löparspåret och även att puffa upp en cigarr.

Cigarren hade det manliga namnet av  Mombacho Thermo Nuclear triple ligero.


Det var en tvärtom cigarr som började med massa bett i form av pepprighet men som övergick till mer krämiga smaker och "mojnade" hela vägen till mål.


Betyg 3,5/5


/Zippo 

Av Zippo - 20 juli 2007 11:02

Positivt idag:

Jobbar hemma, det är Fredag.

Negativt idag:

Trött som fan p.g.a att jag återigen gick o la mig toksent.

Mål idag:

Överleva dagen.


Hur som helst så var det läge för lite intravenöst kaffe tidigare idag.

Jag riktigt kände hur cellerna i kroppen spratte igång när koffeinet nådde hjärtat....sköööönt.


/Zippo 

Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

RSS


Skapa flashcards