Nonsens, garrar och allt därimellan

Alla inlägg den 13 augusti 2007

Av Zippo - 13 augusti 2007 23:31

Det är för härligt att ha semester då man inte direkt behöver ta hänsyn till vilken tid man går o lägger sig.


22:00 så beslutade jag och gumman (som för övrigt jobbar inom äldrevården) att ta på oss vuxenblöjorna o kika på en skräckrulle.

Jag är ju lite sucker på härlig gåshudsframkallande skräck.


Filmen för kvällen var The return med puddingen? Sarah Michelle Gellar (men skall jag vara ärlig så har jag bytt min favvo donna på vita duken till Jessica Alba sen en tid tillbaka).


Hur som helst så var väl filmen si så där och följaktigen så var även blöjorna fortfarande torra så betyget får väl bli...njaaaaa i brist på annat så.


Sov gott.


/Zippo


Andra bloggar om: film, blöjor



Av Zippo - 13 augusti 2007 21:35

Det blev en bra första dag på semestern.

Snickrandet höll sig på väldigt måttliga nivåer men jag anar att tempot kommer att öka efterhand semestern lunkar på.


I min jakt på billigare byggmaterial (ytterhörnlist) så landade jag på Byggmax....31:-/m för listen som kostade 50:-/m på Beijer.

Ett kap, njaa det är väl o ta i men bättre än alternativet i alla fall.

Under jakten så lyckades jag få syn på att bensinen var lite billigare, tog igen några kronor på det.


Kvällen blev det vanliga så jag hoppar över vidare krusiduller.


Cigarr 1.

Perdomo Remainder Maduro.

Inget fel på cigarren utom att den var orökbar p.g.a obefintlig drag.

Lämnade den halvvägs och avstår från betygsättandet.

Cigarr 2.

Efter en snabbdyk i humin så grävde jag fram en Tabacco Aliados (även känt under namnet Cuba Aliados) som jag införskaffade för ca ett år sen.

En cigarr som överraskade mig.

Mycket trevlig utan att vara komplex.

Rankar den högt som en vardagscigarr.

Betyg 4/5.


Annars inget nytt under solen.


/Zippo


Andra bloggar om: cigarr, byggmaterial


Av Zippo - 13 augusti 2007 14:46

Verkar som om "han däruppe" har tagit sig i kragen och håller på och åtgärdar morgonens "misstag".


Just nu så skiner solen och de regntunga skyarna äro som bortblåsta.

Profetian kommer att bli uppfylld och alfahannen är nöjd.

  

/Zippo 

Av Zippo - 13 augusti 2007 14:27

Stack glad i hågen för att köpa lite lister som behövs för att snygga upp en "dörröppning" i huset.

Efter mycket dividerande och funderande så kom jag underfund med hur jag skulle fixa till det så att det skulle nästan se vettigt ut.

5m vit plan vanlig foder/list och 10m vit ytterkantlist skulle göra susen.

Snabb huvudräkning och jag landade på 500:- enbart för ytterhörnlisten.

ALDRIG att jag betalar sådana fantasisummor för lite list.


Får börja kika upp priser hos andra och/eller klura vidare på en lösning som inte innefattar ytterhörnslist.


/Zippo


Andra bloggar om: renovera, byggmaterial

Av Zippo - 13 augusti 2007 08:54

Det kunde ju ha varit finare väder när jag vaknade imorse, men jag ger väl "honom där uppe" dagen på sig o fixa till det.

.

?

.

Hepp, det började visst att regna ute precis nu, undrar om han försöker säga mig nåt?

Nu gör ju inte vädret så mycket egentligen för dagen är i alla fall vikt för lite inomhussnickrande så det är väl bara bra att det är mulet.


Ha en bra dag i ekorrhjulet.


/Zippo


Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

RSS


Skapa flashcards