Nonsens, garrar och allt därimellan

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2007

En låååång dag

Av Zippo - 18 augusti 2007 21:25

Konstaterade imorse att inlägget som jag skrev igår kväll/nattl tog 1,5 timmar o skriva.

Så kan det bli när man är lite mer salongsberusad än vad man tror.

Hur som helst så betydde det att morgonen idag gick i något makligare tempo än det brukar men har man semester så har man.

Dagens aktivitet i form av ett besök till Parken Zoo i Eskilstuna kom igång precis som planerat.

Minstingen var eld och lågor över diverse små djur som sprang och skuttade runt i sina inhängnader.

Men även en och annan kotte,sten,papperslapp eller vad som helst som råkade ligga på backen drog till sig hennes uppmärksamhet.

Mycket trevligt var det i alla fall.


Minigodzilla gjorde med stora ögon och en skräckblandat förtjusning även sitt livs första turer i karuseller.


Efter 5-6 timmar var det dags att vända hemmåt och  man kan lugnt säga att det var en "mör" gäng som kom hem vid 18:30 snåret så att börja laga mat var det inte tal om.

Fram med telefonnumret till närmaste Kinamatställe och vips så hade vi fixat det bekymret.


Nu blir det till o slötitta på lite Zombier och sen blir det nog till o lägga sig tidigt.


/Zippo


Andra bloggar om: zoo, familjeliv

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zippo - 15 augusti 2013 14:15

Det sista är inhandlat, transport till flyget är bokat, transport från Arlanda likaså. Tja inte så mycket mer att säga....imorgon bär det hemmåt. Sista restaurangbesöket skall nu göras sen slafen. /Zippo...

Av Zippo - 14 augusti 2013 15:56

Som rubriken antyder så var det fiske som stod på menyn idag...satan vad kul det var. Dagen började dock lite sisådär då jag var tvungen att i panik se till att taxichaffisen hittade en toalett...snabbt skulle det gå...men det löste sig. Sen blev d...

Av Zippo - 13 augusti 2013 17:19

Tja, grabbarna har shoppat vad grabbar vill shoppa....skräddarsytt och lite programvaror. Sen blev det i nte så mycket mer...det är fan dyrt i Thailand..i alla fall om man skall märkesshoppa och kopiorna är många gånger rätt kassa. Jag hann även id...

Av Zippo - 13 augusti 2013 02:56

Med lite bättre sängar så sov man ju som en kung. Följdaktigen så vaknade jag lite tidigare än jag brukar så jag passade på att besöka gymet på hotellet. Det var nån vecka sen som jag ägnade mig åt den typen av aktiviteter så antagligen så är jag ö...

Av Zippo - 12 augusti 2013 17:15

Back on the hotel. Skräddaren hade tyvärr stängt för idag så jag och grabben tog en sväng runt "hooden" medans tjejerna gick och kika in lite shopping. Efter en vända så stannade vi på Landmark Hotels terass och drog en bira och vanilla shake. Göt...

Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards