Nonsens, garrar och allt därimellan

Alla inlägg den 19 augusti 2007

Av Zippo - 19 augusti 2007 23:18

Det blev en trevlig avslutning på Söndagen.

Efter en snabb cykeltur till middagshaket så möttes jag av en kall öl.

Denna maltdryck inmundigades under stilla betraktande av omgivningarna.

När så middagsklockan klämtade så var det en snabb förflyttning till festbordet som gällde.

Väl klara med maten som för övrigt smakade föträffligt så förflyttade vi oss till altanen för en liten cigarrstund ,till cigarren serverades det lite whisky.


Med andra ord var Söndagskvällen mycket lyckad.


Cigarren en GR Special Churchill var mer åt det milda hållet men inte helt oäven för det.

Betyg: 3,5/5.


/Zippo


Andra bloggar om: cigarr, familjeliv

Av Zippo - 19 augusti 2007 15:30

Undrar lite vad stackarna som var ute o finjoggade idag tänkte när dom långt innan dom kunde se mig började höra ljud liknande den som brunstiga älgtjurar ger ifrån sig.


Kanske var det snuskiga smygarfarbröder eller andra socialt missanpassade individer som nuddade deras tankebanor.


Många var det i alla fall som såg ärligt lättade ut när jag "svepte" förbi dom.


Hur som helst så satte jag nytt rekord idag och det är jag mäkta stolt över.

Kilometertiden landade på 4:40....i say no more.


Kökslisterna är jag däremot inte så nöjd över och jag känner på mig att dom kommer att spöka i mina tankar när det är dags att lägga sig ikväll.

Nu är det dusch och snabb cykeltur till middag som väntar.


/Zippo


Andra bloggar om: jogging, snuskgubbe




Av Zippo - 19 augusti 2007 12:05

Då har man på allvar börjat beta av listan över reseverade namn för "hurricanes".

Turen har kommit till DEAN och Erin vilka just nu är "aktiva".

Felix,Gabrielle,Humberto och Ingrid väntar runt hörnet.

Av dessa så låter Humberto på nåt vis olycksbådande.


Men det stormar på lite närmare håll också.

Försöker sätta upp krönlister i köket och jag fattar inte att det skall vara så svårt med siffror.

Lyckades kapa fel på en list med 10 cm fast jag dubbelcheckade måtten.

Inte så illa egentligen om det inte vore att listerna i fråga inte går att få tag på numera och det som jag hade skulle räcka precis runt skåpen.

Jag har inga problem med att hålla mig för skratt just nu.


Ha en bra Söndag och jag hoppas att ni har bättre flyt än vad jag har idag.


/Zippo


Andra bloggar om: storm, hurricane, renovering

Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

RSS


Skapa flashcards