Nonsens, garrar och allt därimellan

Alla inlägg den 26 augusti 2007

Av Zippo - 26 augusti 2007 21:04

En hel del har hänt idag.

Carro motsvarade förväntningarna.

Vem om vinner Formel 1 mästerskapet är ännu mer öppet.

Jag tog av bakdäcken och "smorde upp" handbromsmekaniken samt tvättade fälgarna på bilen.

Har dyrt lärt mig att anliggande bromsar p.g.a "dålig tillbakagång efter användning av handbromsen" är en "nyareårsmodells" förbannelse vid besiktningar.

Därav åtgärden nu när det är någorlunda fint väder ute, förra året höll jag på att frysa ihjäl när jag tampades med detta.


Annars så var det en standardblankett A1 kväll med cigarr, vin och grillning (nej jag ger mig inte på den punkten).


Cigarren till kvällens ära blev en Carlos Torano Casa Torano Toro.

Betyg på den kort o kort 3,5/5.


Sist men inte minst så konstaterar jag förnöjt att jag fortfarande har en vecka kvar av semestern medans jag tar en liten slurk av vinet som jag har bredvid mig.


/Zippo


Andra bloggar om: Cigarr, bilar, bromsar



Av Zippo - 26 augusti 2007 11:27

Dags för Räikkönen att visa vad han går för.

Chanserna för Räikkönen borde vara goda och i vilket fall som helst så borde nån av Ferrariförarna vinna loppet (de 2 är de enda som har gjort det tidigare).

Banan är drygt 5300m lång och betecknas som snabb med 14 svängar och toppfarter på 330km/h.


Dagens uppställning inför race:

Massa Ferrari

Hamilton Mercedes

Räikkönen Ferrari

Alonso Mercedes


/Zippo


Andra bloggar om: Formel1, motorsport

Av Zippo - 26 augusti 2007 00:25

En filosofisk klottrare?.

/Zippo


Andra bloggar om: graffiti, roligt

Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

RSS


Skapa flashcards