Nonsens, garrar och allt därimellan

Alla inlägg under augusti 2007

Av Zippo - 21 augusti 2007 23:21

Skall nog avrunda 3000 besöks firandet och återkomma när jag kommer till 5000.

Kampen med krönlisterna, dessa förhatliga lister kom till slut till sin ända med mig som vinnare.

Slutresultatet till och med såg ganska bra ut.

Det har varit varmt under dagen så mina profetior kanske inte har slagit helt fel.

Tydligen skall det fina vädret fortsätta imorgon också så jag struntar nog i snickrandet imorgon och hittar på nåt med familjen istället

En lagom avslutning på kvällen krävs det ju och det blev en cigarr som lystrar till namnet Puros Indios Viejo #4.

En mild men mycket god cigarr.

Betyg 4/5


/Zippo


Andra bloggar om: cigarr

Av Zippo - 21 augusti 2007 14:22

Kampen med krönlisterna går vidare.

Då dom nya listerna inte är av MDF utan av renaste träd så finns det ju alltid möjligheten att saker o ting inte är riktigt så raka som man kan önska sig.

Det är precis det som jag råkade ut för.

Listerna kommer att komma upp, det kommer att bli bra men inte utan en hel del svordomar.

Det är i dessa lägen man önskar att man vore lite mer "superhero" och kunde fixa till saker så där lekande lätt och utan ansträngning.


Sagt o gjort, jag har tydligen anlag för att vara Gröna lyktan mannen i den svarta o gröna sparkdräkten o lite fjollig ring på fingret.


Vilken Superhero är du?


/Zippo


Andra bloggar om: superhjälte, lister

Av Zippo - 21 augusti 2007 10:35

Vad skall man säga utom att det finns vissa likheter mellan den här mannen och Shrek.


Se o njut.


/Zippo


Andra bloggar om: konstigt, likheter

Av Zippo - 20 augusti 2007 23:05

Nu kan jag inte hålla käften längre utan måste nog kommentera programmet Lyxfällan.

Hur i H-E kan man vara så puckad att man ställer upp i ett program som lyxfällan.

Eller kanske är det inte är så himla konstigt då man beaktar hur dom publicitetskåta människorna utan självaktning har från första början skaffat sig skulderna.

Se artikel i Expressen.


Vad man häpnar över är deras (till synes) totala brist på verklighetsuppfattning.

Man kan inte göra av med mer pengar än vad som kommer in.

Hur svårt kan det vara?, det behövs väl inga experter för att räkna ut hur det fungerar eller?.


Ta kvällens repris med nån i*****t brud från Västerås som satt och småflinade över situationen, tyckte hon att det var roligt på någe vis eller?.

Karln tyckte jag mest synd om, uppenbarligen oförmögen att tala om för fruntimret vad det var som gällde.


Till råga på allt så blir deltagarna i programmet belönade med både det ena och det andra i slutet av programmet för att dom har var "duktiga".

Herre jösses, skall man nu få presenter för att man inte har nån hjärna?.


Dubbel suck.


/Zippo


Andra bloggar om: lyxfällan, program, idioter

Av Zippo - 20 augusti 2007 22:13

En härligt SOLIG semesterdag idag.

Semestermorgarna börjar lite smått bli rutin nu.

Upp kl 09:00-09-30, fram med frukost o kika på Stargate., (jag vet men vad gör man).

Sen börjar allvaret.

Dagens allvar bestod i o jaga fram nya krönlister till köket, som hag har nämnt så var jag definitivt inte nöjd med resultatet av förra försöket.

Efter många om och men så hittade jag både snygga o billiga sådana, kruxet med dom var att det fattades 1 cm till taket så jag har limmat på ytterligare en list under.

Smart tycker jag då jag även får lite mer "material" att fästa upp dessa med.


Jagade även fram lite Brasiliansk entrecote som grillades under kvällen (med ett tjockt lager av mögelost på).

TIll detta lite rödvin och en god sallad så vad mer kan man begära.


Den obligatoriska grillcigarren blev en CAO Brazilia Lambada och jag säger bara mumma.

GIllar den starkt och betyget blir 4,5/5

Som avslutning på "altankvällen" så blev det lite spelande med dottern.


/Zippo


Andra bloggar om: semester, familjeliv, cigarr


Av Zippo - 20 augusti 2007 11:33

Självklart!.

Märkligt att ingen annan tänkte på det självklara och tog itu med en mördares knivfobi.

Det måste ju vara det mest högprioriterade "felet" på den mannen.


Undrar om "läkaren" ifråga skulle kunna tänka sig att sova några nätter i samma cell som hans patient.


Suck, jag blir så trött.


/Zippo


Av Zippo - 20 augusti 2007 00:15

Av Zippo - 19 augusti 2007 23:18

Det blev en trevlig avslutning på Söndagen.

Efter en snabb cykeltur till middagshaket så möttes jag av en kall öl.

Denna maltdryck inmundigades under stilla betraktande av omgivningarna.

När så middagsklockan klämtade så var det en snabb förflyttning till festbordet som gällde.

Väl klara med maten som för övrigt smakade föträffligt så förflyttade vi oss till altanen för en liten cigarrstund ,till cigarren serverades det lite whisky.


Med andra ord var Söndagskvällen mycket lyckad.


Cigarren en GR Special Churchill var mer åt det milda hållet men inte helt oäven för det.

Betyg: 3,5/5.


/Zippo


Andra bloggar om: cigarr, familjeliv

Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

RSS


Skapa flashcards