Nonsens, garrar och allt därimellan

Alla inlägg under augusti 2007

Av Zippo - 12 augusti 2007 10:05

Ibland så undrar jag vad det är för klåpare som tar beslut, undrar det med tanke på följande artikel anti kamouflage .

Tror att det är svårt att uppfattas som proffsig om man dyker upp på festen med helt fel kläder.

Kan inte heller låta bli o fundera över hur enkelt det skulle vara o åtgärda felet till en viss gräns i alla fall. textilfärg


Men då kanske det behövs en utredning över vilka risker det finns med färgningsmedlet ifråga.


/Zippo


Andra bloggar om: nyheter, dumheter


Av Zippo - 11 augusti 2007 22:51

Det är sommar ute eller i alla fall sommarvarmt och jag sitter o småkikar på lite gamla bilder som jag har.

Sommar brukar normalt betyda en och annan fisketur, kanske inte så mycket för min egen del men ungarna tycker att det är kul i alla fall.

Nu har det fallit sig som så att det inte har blivit ens den minsta lilla fiskeresa denna sommar p.g.a vädret och jobbet.


För att i alla fall bevisa att jag har fiskat nån gång i mitt liv så tänkte jag slänga upp några bilder på mig med de tyngsta firrarna som jag har fångat.


Bilderna är från Phi phi Thailand strax efter julen 1989.


/Zippo


Andra bloggar om: fiske, sommar, thailand


Av Zippo - 11 augusti 2007 20:11

Tror att semestern kommer att bli riktigt bra och det inte minst vädermässigt.

Han (Wolfgang Röder) är just nu min bästa kompis vill jag lova, undrar bara lite grann om han inte har smygläst om mina profetior här.


Hur som helst så är ju detta en lika bra anledning som nåt annat o fyra av en cigarr.

S.T Dupont Churchill.

En cigarr som rent konstruktionsmässigt håller hög klass men smakmässigt var trevilg till ungefär halvvägs.

Inte har den blivit bätrre med åren heller.

Betyg 3/5


/Zippo


Andra bloggar om: cigarr, väder, semester




Av Zippo - 11 augusti 2007 09:50

Det finns ju vissa som har noll koll.

Antagligen är det samma typ av experter som har fått folk att springa runt i mammakläder och/eller jeans som ingen människa ser bra ut i.

Toppa det med ett par coola? jättebrillor så har vi avlat fram ett utseende som genererar kunder till psykologer i åratal.


En annan kunde ju förstöra/gömma undan kort som man var mindre stolt över, lycka till med det i den nya digitala världen.


Självklart vill framtidens kvinnor ha karlar som tillbringar timmar fejandes o putsandes i badrummet framför spegeln och rakar sig ideligen både här och där...hoppas ni fattade ironin.


Nä fy fan för "bimbokillar"....alfahannen rockar.


/Zippo


Andra bloggar om: alfahanne, mode, trend, nyheter


Av Zippo - 10 augusti 2007 23:05

Det är ju trevligt o få det man redan vet bekräftat genom finurliga tester.

Tja vad skall jag säga, resultatet talar ju för sig själv.

De är som jag alltid har sagt, alfahanne blir man genom pondus och kunskaper om de rätta sakerna.


Det blev ju en ganska trevlig avslutning på en annars dryg Fredag (se matchreferatet nedan).

Från och med Måndag är det semester som gäller och det inte en sekund för tidigt.

Vad vi kommer att hitta på står skrivet i stjärnorna men vad det än blir så blir det säkert bra.


Nu är det bara att vänta på att "profetian" om vädret slår in och sen kan jag vara om möjligt ännu drygare.


Hipp på er och ha en trevlig helg.


/Zippo


Andra bloggar om: kärlek, test, semester


Av Zippo - 10 augusti 2007 15:21

Rond 4.

Zippo rusar ut i ringen utvilad som han är efter pausen, Fredagen ser lite förvånad ut och tappar garden en stund.

(Fortsätter o gneta med blöta fillingar och snus under läppen som om inget hade hänt).

Zippo levererar en snabb frenetisk slagserie som får Fredagen ur balans.

(Jag tror jag har hunnit fixa det som skulle fixas idag).

Fredagen är pressad och får ta emot slag efter slag.

(Ha, börjar känna mig klar o dagen e snart slut).

Zippo går in och JAAAA, han besegrar Fredagen, Fredagen ligger raklång på mattan och det finns inte ens chans att Fredagen kommer upp igen.

(Jepp, jag drar hem snart, så om inte tågen är sena, världen rasar samman eller nåt annat mindre troligt händer är jag klar för idag).


Vinnare i Rond 4..Zippo på T.K.O


HA....Nu är det semester som gäller de kommande 3 veckorna.

Tack 50-Taggare för publikstödet.


/Zippo


Av Zippo - 10 augusti 2007 11:09

O.B.S Har lagt till lite förklaringar på förra inlägget.


Rond 2....fortsättning.

Zippo söker desperat efter en utväg som skall få honom in i matchen igen.

(Letar efter nån som har snus...men finner ingen)

Zippo lyckas avsluta ronden stående på fötter trots hårda attacker av Fredag.

(Biter ihop o lyckas jobba undan lite)

Ronden går till Fredag.


Rond 3.

Zippo är tillbaka och ser skakad men bestämd ut och jobbar definitvit på Fredagens svaga punkter. (Måste sticka o handla snus)

Vad hände där?, Zippo åkte på en kombination, han blev träffad flera gånger men ser ut o ha klarat sig relativt bra. (Macken hade bommat igen och en genväg till reservstället hade fått staket det är bara o vända o ta den långa vägen).

Nu ser Fredag stark ut och Zippo åker på en smäll till (Coop forum har bommat igen och flyttat  300m längre bort....bara o knata vidare).

Zippo försvarar sig desperat men DÄR SATT DEN, Zippo är nere för räkning.

(Lyckas köpa snus men på väg hem börjar det regna..har liten paraflax dock).

1.......2.......3......4......5......6......7....Z
ippo är uppe igen men ser groggy ut och Fredag attackerar kroppen med kombinationer.

(Små paraflax och slagregn = blöt ända till kalsongerna)

DÄR GICK GONG-GONGEN....Zippo hade tur den här gången.


Ronden klart till Fredag.

Fortsättning följer....


/Zippo

Av Zippo - 10 augusti 2007 08:35

Då var det dags för main event.....Zippo VS Fredag....lets get ready to rumble.


Rond 1:

Fredagen började starkt och verkade uppenbarligen ha siktet inställt på knock, men Zippo höll undan och lyckades parera det mesta utan att ta nån större skada. (många samtal o mail trillade in)

Efter lite avvaktande raljerande så attackerade Zippo Fredag och lyckades få Fredag i en mer defensiv roll i ringen. (Lyckades direkt beta av det mesta)


Ronden slutade oavgjort.


Rond 2:

Zippo kom ut från ringhörnan och såg stark ut.

Han jobbade medvetet vidare och såg ut o ta en ledningen när Fredag (hann jobba med en annan viktig projekt) lyckades gå igenom gardet på Zippo med en rak höger som skakade om honom ordentligt.(Upptäcker att jag inte har nån snus)

Just nu så hänger Zippo på sin motståndare för att hämta krafter.


Fortsättning följer.



/Zippo


Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

RSS


Skapa flashcards