Nonsens, garrar och allt därimellan

Alla inlägg den 7 september 2007

Av Zippo - 7 september 2007 22:41

Det verkar som om man har överlevt första arbetsveckan efter semestern i och med att man sitter här och slöbloggar.

Tv mässigt så har veckan bjudit på en ny serie som heter Heroes och efter att ha sett några avsnitt av den så verkar den i alla fall vara "slötitt värt".

Får väl beta av avsnitten efter hand och se om det blir bättre innan jag bildar mig en definitiv uppfattning.


Arbetsmässigt så har veckan accelererat så sakteligen och jag tror att det kommer att fortsätta så 3 veckor framöver.

Det är med andra ord inget jag ser fram emot.


Main event under helgen kommer att vara "gummans" födelsedagskalas på Lördag det blir med andra ord till att plocka fram grillen,garren och cigarren :-) .

Hon påstår att hon fyller 25 men jag är lite tveksam på den uppgiften.


Ha en trevlig helg.


/Zippo


Andra bloggar om: heroes, tv, födelsedag


Av Zippo - 7 september 2007 08:19

Tror att de flesta i Sverige har någon gång mottagit formulärer från SCB eller nån annan organisation som sammanställer/skapar statistik.

Nyckeln till att många? lägger ner tid och svarar på dessa är att man är anonym när gör det och att man någonstans så känner man kanske gör lite nytta med sina svar.

Är man då verkligen anonym?, svaret är nej.

Hur kan jag påstå detta då?

Man kan bevisa detta mycket enkelt genom att INTE skicka in formuläret, det tar bara några veckor innan du får påminnelse om att fylla i densamma.

Hur kan dom veta att JUST JAG inte har skickat in formuläret om det inte finns spårbarhet.

Man är med andra ord inte anonym, man har bara bytt användningen av namn i klartext till en liten sifferserie istället.


Med andra ord så skulle du lika bra kunna skriva under med ditt namn och låta motparten bestämma hur mycket som kan kopplas just till dig.


För det är ju så det funkar även idag.


/Zippo


Andra bloggar om: anonym, scb, formulär

Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

RSS


Skapa flashcards