Nonsens, garrar och allt därimellan

Direktlänk till inlägg 30 november 2007

Idol analys

Av Zippo - 30 november 2007 23:22

Pinsamt men sant, jag har av nån anledning följt hela säsongen av idol.

Amanda stod för kvällens i särklass bästa framträdande med halleluja låten medans resten av gänget spelade inte ens på samma spelplan.


Men nu till mina funderingar.


Att Andreas åkte ut var inte mer än rätt då han inte har tagit åt sig av juryns rättmäktiga kritik och fortfarande sjunger underbart bra men är och förblir en smalt nischat "Tom Jones" sångare.


Marie är enligt mig den som har levererat jämnast hög kvalite under säsongen med några riktigt positiva överraskningshöjdade.


Amandas röst kan man tycka eller icke tycka om men jäntan kan i alla fall framföra känslor på ett sätt som ingen av de andra deltagarna förmår.


Vem som åkte ut vet vi ju vid det här laget men vem skall vinna idol återstår att se.


Jämnast kvalite levereras av Marie som till råga på allt även lyckas överraska med några riktiga höjdare(tänker då på förra veckan).

Eller blir det Amanda som uppvisar talang med helt lysande artisteri kombinerat med några riktiga dalar.


Jag har faktiskt ingen som helst aning för i mina böcker så är det ett dött lopp och som personer så gillar jag inte nån av dom.


Go baby go, må den bästa kvinna vinna.


/Zippo


Andra bloggar om: idol, amanda, marie, andreas, vinnare, globen

 
 
So

So

30 november 2007 23:56

Trist att du måste börja med en ursäkt för att du följer Idol, men det är väl så det blivit med oss svenskar i denna "dokusåpa-tid"...där man anses vara en mindre vetande varelse för man vill kolla på "Verkliga livet" eller "doku-tävlingar"...men strunt i det nu.

Däremot vill jag bara säga att jag håller fullständigt med dig gällande Andreas. Han har en enorm röst, men har fastnat....

Go Marie säger jag inför nästa fredag..då i alla fall jag ska sitta naglad...Trevlig kväll/so´

http://soffansso

 
Ingen bild

Zippo

1 december 2007 01:05

Som alfahanne (och förälder till barn som tittar på för mycker tv) så känns det lite av dubbelmoral.
Därav ursäkten.
Som sagt var känner jag mig splittrad.
Båda finalisterna har sina kvaliteer men vem som skall vinna är skitsvårt att säga.
Ser man till hela säsongen så har kanske Marie övertaget (i form av jämnhet) men ser man till artisteri/improvisation så tycker jag nog att Amanda regerar.

Oavsett vem vinnaren blir så är det upplagt för en spännande final och en värdig vinnare.

/Zippo

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zippo - 15 augusti 2013 14:15

Det sista är inhandlat, transport till flyget är bokat, transport från Arlanda likaså. Tja inte så mycket mer att säga....imorgon bär det hemmåt. Sista restaurangbesöket skall nu göras sen slafen. /Zippo...

Av Zippo - 14 augusti 2013 15:56

Som rubriken antyder så var det fiske som stod på menyn idag...satan vad kul det var. Dagen började dock lite sisådär då jag var tvungen att i panik se till att taxichaffisen hittade en toalett...snabbt skulle det gå...men det löste sig. Sen blev d...

Av Zippo - 13 augusti 2013 17:19

Tja, grabbarna har shoppat vad grabbar vill shoppa....skräddarsytt och lite programvaror. Sen blev det i nte så mycket mer...det är fan dyrt i Thailand..i alla fall om man skall märkesshoppa och kopiorna är många gånger rätt kassa. Jag hann även id...

Av Zippo - 13 augusti 2013 02:56

Med lite bättre sängar så sov man ju som en kung. Följdaktigen så vaknade jag lite tidigare än jag brukar så jag passade på att besöka gymet på hotellet. Det var nån vecka sen som jag ägnade mig åt den typen av aktiviteter så antagligen så är jag ö...

Av Zippo - 12 augusti 2013 17:15

Back on the hotel. Skräddaren hade tyvärr stängt för idag så jag och grabben tog en sväng runt "hooden" medans tjejerna gick och kika in lite shopping. Efter en vända så stannade vi på Landmark Hotels terass och drog en bira och vanilla shake. Göt...

Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards