Nonsens, garrar och allt därimellan

Alla inlägg den 7 januari 2008

Av Zippo - 7 januari 2008 23:24

Så kan man ju också göra, men jag undrar över varför han inte stängde stängde av motorn efter första smällen.


/Zippo


Andra bloggar om: trimma, cadillac, fel, katalysator, turbo, smäll

Av Zippo - 7 januari 2008 23:09

Taxiförare har det inte så kul ibland, eller så är det precis de dom har.


Taxirelaterad story från det verkliga livet.

Kompisen som var taxiförare vid tillfället var på väg till de finare områdena i stan med en äldre herre i kostym som blir grönare och grönare nyllet.


Min bekanta undrade om det var dags att stanna en liten stund.


Mannen ifråga avböjer.


Efter några minuter så påtalar kompisen att det blir billigare och ta en liten paus än vad räkningen för rengöringen av taxin kommer att gå på.


Mannen avböjer.


Ytterligae en liten stund senare så kikar kompisen i backspegeln och ser hur mannen sitter och spyr innanför skjortan och kostymen.


Mumma.


/Zippo


Andra bloggar om: taxi, full, spyor, förare, udda, körning

Av Zippo - 7 januari 2008 22:18

Suck, suck och trippelsuck.

Vad annat kan man säga när man hör att dottern har varit och köpt en plattång.

Nödvändigt?, nope men då är jag också en sån där som har 3mm snagg..

Priset?, för mycket om man frågar mig.

Hade hon gjort nån slags prisjämförelse?, icke.


Här har man som pappa försökt och lära ungarna pengarnas värde och försökt uppfostra de små till och bli "smarta" konsumenter.

Uppenbarligen så hade jag pratat för döva öron men en möjlighet att lära henne en läxa hade uppenbarat sig.

Frågade henne om hon hade ens kikat in pricerunner för att få en indikation på vad man kan få den för.

Dottern svarar: "pricerunner?" .

Bad henne knacka in adressen med en dold förhoppning om att den skulle dyka upp 50-75 kr billigare.


Det visade sig att jag fick in en femetta.

Platttången fanns för under halva priset och detta till råga på allt i ett varuhus precis runt hörnet från där hon köpte den.


Tror att hon skämdes och jag hoppas att hon lärde sig en läxa, i alla fall en liten en.


/Zippo


Andra bloggar om: barn, konsument, värde, pengar, pricerunner, suck

Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

RSS


Skapa flashcards