Nonsens, garrar och allt därimellan

Alla inlägg den 28 januari 2008

Av Zippo - 28 januari 2008 22:52

Finska medier rapporterar att analysen av Kaisa Varis B-prov påbörjades idag.

Enligt uppgift skall svaret komma senast Torsdag förmiddag denna vecka.

Den relativt långa förväntade tiden för analysen tyder på att proverna analyseras för EPO doping då exempelvis uppiggande medel "syns" inom ett dygn.


Den som lever får se.


/Zippo


Andra bloggar om: kaisa, varis, doping, nyhet, skidor, skytte, analys, epo



Av Zippo - 28 januari 2008 21:07

Aftonbladet.se skriver att en stor asteroid skall passera jorden.

Kul tyckte jag tills jag läste att den var 100 gånger ljussvagare än vad ögat kan uppfatta och att man behöver minst en kraftig kikare för att se den.


Kändes lite snopet får jag säga för det är väl inte alla som har ett miniobservatorium hemmavid.


Då är det bättre med mitt tips i så fall.

Satellitspaning, kan göras med blotta ögat och ungarna brukar tycka att det är ganska kul.


Klicka på följande länk, och skriv in nån större stad i närheten av var du bor.

När så sidan med " main menu" kommer upp så kan du klicka på "satellites och då siffran 3,5" (ljusstarkast).

Du får upp en lista på satelliter som du kan se och klickar du på klockslaget så får du till och med upp en karta som visar var du skall titta för att få syn på satelliten i fråga.


Har gjort detta med ungarna några gånger och som jag sa så är det faktiskt ganska så roligt (tycker ungarna i alla fall).


/Zippo


Andra bloggar om: spaning, satellit, aftonbladet, nyhet, tips, himlakropp, asteroid




Av Zippo - 28 januari 2008 18:16

Nu kanske man skulle kunna tro att jag hade fått nog av cigarrer ett tag framöver i och med BASHen som avverkades under Lördagen.

Men icke.

Trots att mina kläder fortfarande efter två tvättar luktar rök och bilen som vi färdades hem med luktar mystiskt inpyrt så åkte garren fram igår i samband med grillningen.


Ack ja, min kära grill fick återigen bekänna färg eller i alla fall ge färg åt köttbitarna och värma min kalla lekamen där ute på altanen.


Garren som pyrde i mungipan under tiden går under namnet Los Statos Deluxe och om jag inte har helt fel fick jag den av herr OUCH.

Cigarren var en synnerligen ful liten krabat till kuban men trots detta var det definitivt ingen fel på smaken.

Betyget blir med andra ord relativt höga -4/5.


/Zippo


Andra bloggar om: krabat, cigarr, kuban, grilla, söndag, familjeliv



Av Zippo - 28 januari 2008 16:45

Jag vet inte.

Så där ja, då har man bidragit till att göra ovanstående mening ännu mer vanlig.


Frågan är hur man skall tolka utnämningen?.

Antingen så är Svenskarna otroligt okunniga om saker och ting eller så är Svenskarna otroligt nyfikna och ställer en massa svåra frågor.


Om ni frågar mig vad det beror på så svarar jag bara.

Jag vet inte.


/Zippo


Andra bloggar om: vanlig, mening, ord, jag vet inte, intressant, språk



Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

RSS


Skapa flashcards