Nonsens, garrar och allt därimellan

Alla inlägg under februari 2008

Av Zippo - 2 februari 2008 16:54

Vet inte vad jag har gjort för ont för att drabbas av detta.

Lite snökaos är väl ingen större sak egentligen men av nån outgrundlig anledning så har vädergudarna bestämt att det måste ske just idag.


Ikväll så skall vi ut och promenera med barnvagnen hem till Hazzard och ta mig fan att till och med en sån enkel sak måste förvandlas till ett logistiskt kaos.


Det blir en extra sväng med bilen, leta reda på regnskydd, fundera ut lämpliga snökaoskläder o.s.v


Visserligen ter sig livet just nu ljust ut (med tanke på all snö), men definitiv inte enkelt.


/Zippo


Andra bloggar om: snö, familjeliv, middag, promenad, barnvagn, kaos, halt





Av Zippo - 2 februari 2008 11:04

Skrev för några dagar sen om att straffen som olika typer av kriminella/våldsverkare får är rena rama lotteriet när det kommer till tiden som skall avtjänas.

Rubrikerna som jag möts av på aftonbladet.se denna morgon verkar ju bara bekräfta det huvudlösa agerandet som enligt mig sker.

Läser att "järnspettsmannen" är utsläppt efter 4 år på rättspsyk och som det verkar så har han under den senaste tiden bara gjort sporadiska besök på nämnda anläggning.


Varför har han fått permissioner och hur fan kan dom vara så säkra på att han inte är farlig längre.

Har vi som medborgare blivit frågade om vi vill medverka i dessa experiment där man släpper ut galningar lite hur som helst?.


Jag vet att Ingen har frågat mig i alla fall. 


Jag blir så trött på alla dessa "power pointare" som tar beslut men slipper alltid konsekvenserna som besluten i slutändan får.

När då "olyckan" är framme så kan dessa beslutsfattare alltid hänvisa till de fina bilderna med rutor och boxar och om nu inte det skulle räcka så kan man ju alltid skylla på nån annan.


/Zippo


Andra bloggar om: huvudlöst, spettmannen, svensk, vård, fängelse, mördare

Av Zippo - 2 februari 2008 10:50

Kan man gissa på att Jessica A har smittat ner hela Lets Dance startfältet.


Nu blir det spännande och se om det börjar dyka upp löpsedlar med knäsvaga och spyende deltagare under den kommande veckan.



/Zippo


Andra bloggar om: spyor, lets dance, jessica, almenäs, startfält, sjuk

Av Zippo - 2 februari 2008 00:10

Under dagens lunchbesök så blev jag hetsad till och prova nåt nytt, nämligen trevligt kryddstarkt Vindaloo.


Normalt sett så brukar lite kryddstarkare rätter inte innebära några större bekymmer då reaktionen brukar stanna vid lite svettningar i pannan och i den förvissningen startade jag måltiden.


Ja jävlar vad fel jag hade den här gången.

Under måltiden så rann svetten i strida strömmar och trots att jag lyckades käka upp allt så undrade jag hela tiden om smärta kan klassas som en smaknyans.

2 timmar senare så började jag ana att själva ätandet bara var en del av upplevelsen.

Det var då jag märkte att det värmde i magtrakten ungefär som när man har svept några deciliter brännvin och då började jag faktiskt bli lite orolig för vad som komma skall.


Nu 12 timmar senare springer jag titt som tätt in på toaletten och klämmer ut nåt som bäst kan beskrivas som brännande radioaktivt avfall.

En inre syn där jag torkar skitan med ungarnas isglass börjar kännas som en allt mer realistisk alternativ till pappret.


Jag är också ganska så säker på att de flesta av mina invärtes organ är bortfrätta och jag bara hoppas på att detta inte kommer att utvecklas til en låååång natt.


Ha de, jag måste rusa


/Zippo


Andra bloggar om: kryddor, vindaloo, lunch, hetsa, avfall, radioaktivt, svettningar

Av Zippo - 1 februari 2008 22:29

Man kan ju ställa fråga i alla fall då det verkar vara många som tror det i alla fall.

Kanske har jag fel men jag vill påstå att det kan man INTE göra.

Saken är den att antingen så har man självförtroende eller så har man det inte.


Självklart så kan man exempelvis köpa sig det senaste modekläderna och därigenom känna sig mer eller mindre inne, men att förväxla detta med självförtroende anser jag är fel.


Har i mina dagar råkat ut för många personer som tror sig vara större än vad dom är bara för att de har gått i "moderiktiga" kläder men det brukar gå ganska så lätt att plocka ner dom på jorden.


Har till och med fått höra att jag inte fattar ett dugg av mode (eller som han uttryckte det street looken) när jag påpekade en persons utstuderat "gubbaktiga" utstyrsel.

Replikerade att nog känner jag igen en gubbe när jag ser en och var det gatan utanför PRO han menade.


Att personen över huvud taget kände sig manad att försvara sitt utseende blottade ju bara det uppenbara att han hade gått på myten att självförtroende finns att köpa för pengar.


Nope, antingen har ni det....eller så har ni det inte.


/Zippo


Andra bloggar om: självförtoende, pengar, mode, kläder, rätt, fel, blåsning

Av Zippo - 1 februari 2008 22:24

Nu är det bara 10 arbetsdagar kvar tills jag får njuta av den efterlängtade utrikessemestern..

Misstänker att det blir 10 kvalfyllda dagar mer svett,tårar och massor av arbete.


/Zippo


Andra bloggar om: väntan, semester, längtar, olidligt, arbetsdagar

Av Zippo - 1 februari 2008 22:20

HIttade en liten guldklimp mitt i all mediabrus.

Det är inte mycket som blir rätt för henne och precis när man tror att man har sett det roliga så blir det ännu bättre.


Ha ha ha


/Zippo


Andra bloggar om: humor, kul, mamma, klänning, bil, tårta, kalas

Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

RSS


Skapa flashcards