Nonsens, garrar och allt därimellan

Alla inlägg den 29 april 2008

Av Zippo - 29 april 2008 22:33

Då redan min lilla linbanefärd på Langkawi utlöste en och annan lustig försvarsmekanism så kan jag med definitiv bestämdhet säga att jag ALDRIG skulle fixa och knalla runt på den här stigen.


/Zippo


Andra bloggar om: fy fan, stig, promenad, högt, svindel, panik, höjdrädd, linbana

Av Zippo - 29 april 2008 22:16

Vill nog sträcka mig till och kalla den här tekniska manicken för rent ut sagt vacker.


/Zippo


Andra bloggar om: teknik, vackert, manick, märkligt, konstigt, flyga, manet

Av Zippo - 29 april 2008 21:47

Aftonbladet rapporterar att fiskare har hittat ytterligare ett exemplar av jättebläckfisken i värlshaven.

Antar att detta sällsynta fynd väcker en och annan våt dröm hos marinbiologer runt omkring klotet och det känns ganska bra att det fortfarande finns saker och ting på den här planeten som vi människor INTE har vänt ut och in.


/Zippo


Andra bloggar om: jättebläckfisk, fynd, forskare, marinbiolog, sällsynt

Av Zippo - 29 april 2008 20:05

Läste Malin Wollins krönika aftonbladet.se där hon skriver ner sina åsikter angående våldtäkter samt en artikel som undersökte synen kring skuld.

I sak så kan jag bara hålla med om att man BORDE vara en fredad kvinna oavsett om man är som Malin uttryckte det "insmord,halvnaken och kråmar kring lyktstolpar".

Men det som jag däremot tycker hela debatten missar är att världen INTE är perfekt och i slutändan så handlar det helt enkelt om riskexponering.


Jag är ganska säker på att man skulle komma till samma slutsats (att många tycker att man får skylla sig själv) om man frågade folk vems fel det var att man blev rånad när man ragglade runt kl 04:30 i Stockholm och flashade runt med några hundratusen kronor.


Riskerna ser även olika ut i olika situationer, med detta menar jag att är man en ensam full 17 årig tjej med utmanande klädsel och 5-6 lika fulla tonårsgrabbar så är risken större att råka illa ut än om den 17 åringa tjejen byts ut till nykter 75 årig kvinna i mamelucker.

Fast i och för sig om 5 tonårsgrabbar festar med en 75 åring så är nog chansen stor att det finns en och annan pervo i gruppen.


Vad är då "våldtäktslooken"?, jag skulle nog kategorisera det som en mer eller mindre omöjlig fråga då det nog finns lika många våldtäktslook som det finns väldtäktsmän.

Klädsel,ålder,vikt,beteende,omständigheter,likstel
het,arttillhörighet o.s.v...allt kan vara en trigger bara man träffar på rätt man eller kvinna.


Tyvärr så är verkligheten som den är så önskemålet att kvinnor skulle bli fredade kommer nog att stanna vid ett önskemål och vi som kollektiv kan nog inte göra ett skit för att ändra på den saken.


Lets be careful out there.


/Zippo


Andra bloggar om: våldtäkt, fredad, insmord, malin, wollin, orsak, debatt, krönika

Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

RSS


Skapa flashcards