Nonsens, garrar och allt därimellan

Alla inlägg den 10 maj 2008

Av Zippo - 10 maj 2008 22:46

Vet inte om det nu var så mycket till slag, eller om programmet ens var nåt att titta på men en sak som i alla fall jag tyckte var bra var prispengarna.

Tydligen så skulle vinnaren bestämma hur/var prispengarna på 500 000:- kronor skulle användas inom kommunen.

Båda finalisterna hade ambitionen att satsa pengarna på ungdomsverksamheter inom sina respektive kommuner.

DET KALLAR JAG HEDERVÄRT och jag anser att båda finalisterna i och med detta var helt klart värda sina finalplatser.


/ZIppo


Andra bloggar om: ungdomsverksamhet, prispengar, körslaget, hedervärt, cans, brolle

Av Zippo - 10 maj 2008 22:33

Slökikade runt bland bloggarna häromdan och hamnade av en tillfällighet på bloggen Frida foto.

Där hittade jag en massa bilder på blommor och när jag idag satt på altanen och småpuffade så drog jag till minnes hennes blogg och blev lite inspirerad.


Resultatet kan beskådas nedan.

Den sista bilden med maskrosodlingen är en äldre grannens tomt.


/Zippo


Andra bloggar om: bilder, blommor, granne, maskros, foto, inspirerad

Av Zippo - 10 maj 2008 22:03

Dagen har flytit på i en sommarlik värme och jag fick lite huvudbry när minigodzilla frågade mig om det var sommar nu.

Vad svarar man på det?, nja det är varmt som på sommaren men det är nog inte riktigt sommar än...så det beror på hur du menar.

Hon tittade lite fundersamt på mig och sa "som Thailand?".

Behöver jag säga att jag släppte ämnet.

Förutom detta så har jag fnulat lite med humidoren och det börjar verkligen arta sig nu, nytt bakstycke har kommit på plats och skåpet är insmord med bivax eller nåt sånt.

Under kvällens grillsession så puffade jag på en Te-Amo som definitivt inte var nån höjdare och det närmaste jag kan komma på att jämföra smakerna med var torr hö.

Betyget blir med andra ord en svag 2/5.

Grillningen bjöd annars på lite dramatik i form av flygande fett som landade på foten vilket resulterarde i att jag tillbringade en del tid med att kyla ner skadan.

Det känns förresten helt O.K nu.


/Zippo


Andra bloggar om: cigarr, humidor, skada, fett, somar, sommarvärme, te-amo

Av Zippo - 10 maj 2008 11:06

Då jag var ledig igår så passade jag på och jobba lite med humidoren som jag har införskaffat.

Det blev en lång och varm dag med slippapper i handen och slipdamm i lungorna men resultatet blev i alla fall bra.


Jag får posta nya bilder när humidoren är helt klar.


/Zippo


Andra bloggar om: humidor, slipa, fixa, varmt, dag, ledig

Av Zippo - 10 maj 2008 10:36

Trodde i min enfald att fotbollstanterna verkligen visste hur man spenderar pengar men icke då.

Enligt artikeln så var det för det första inte en miljon utan dryga 900 000:- och för det andra så var ju summan i kronor istället för dollares eller pund


Nej skärpning tjejer ni är ju rena amatörer på det där och jag ställer gärna upp och visar hur man spenderar pengar på riktigt (era pengar förståss).


/Zippo



Andra bloggar om: pengar, slöseri, fotbollsfru, amatör, miljon

Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

RSS


Skapa flashcards