Nonsens, garrar och allt därimellan

Alla inlägg den 14 maj 2008

Av Zippo - 14 maj 2008 23:44

Jag tror att jag har hittat en lösning på vårdkonflikten.

Man tar medlarna från båda sidor och ställer dom bredvid varandra på en planka.

Sen lyfter man plankan över några cementringar och det är nu som miraklet börjar så sakta hända.

Efter bara några minuter så kommer alla att tycka likadant varpå det är dags att skriva på avtalet.

Klart slut.


Kanske måste ni se filmen nedan för att förstå det hela...kanske inte.


/Zippo


Andra bloggar om: strejk, konflikt, medlare, lösning, vård, sjuksyrra, mirakel

Av Zippo - 14 maj 2008 23:29

Tja vad säger man, man skall ju arbeta med färska råvaror och den här mannen lyckas ju riktigt bra med den föresatsen.


/Zippo


Andra bloggar om: humor, udda, konstigt, grilla, jonglera, färskt



Av Zippo - 14 maj 2008 23:13

Känns lite grann som om gröna bilister tror att Sveriges bilägare ligger intelligensmässigt i paritet med en kålrot.

Nu är ju jag ganska så säker att så även är fallet med ganska så många men det finns inte en chans i H-E att jag skulle punga ut 10-15 000:- bara för att nån trädkramare säger att det är rätt väg att gå och jag är nog inte ensam om att tycka så.

Att sen kalla sig för gröna bilister bevisar väl redan tesen att de nog är en aning förvirrade. 


Självklart så tycker jag att man skall minska utsläppen o.s.v men det måste väl finnas andra sätt att göra det på.


Pappa och jag satt och snackade om bensinpriser häromdan och vi var rörande överens om att det är märkligt att moderna bilar fortfarande drar så mycket bensin.

Vad händer på den fronten egentligen?, inte mycket.

Han berättade att hans mellanklassbil redan på 60 talet drog mindre soppa än de flesta av dagens bilar (0,7/mil).

Vet av erfarenehet att min nya moderna bil som med datorstyrd precision reglerar både det ena och det andra slukar runt 1 liter/mil.

Märkligt tycker jag.


/Zippo


Andra bloggar om: bensin, dyrt, utsläpp, etanol, driftskostnad, bilar, utveckling

Av Zippo - 14 maj 2008 22:59

Har sagt det förr och jag säger det igen, att den som tror att de flesta Svenska företag inte bryter mer eller mindre mot lagar är otroligt naiv.

Jag är ganska så säker på att alla Svenska företag som sysslar med export till lite "svårare" länder även håller på med mutor.

Jag hävdar också att de flesta Svenska företag som har tillverkning i låglöneländer utanför Europa blundar mer eller mindre medvetet för barnarbete och värdelösa arbetsförhållanden.

Den som tror nåt annat är bara korkad och naiv.


Wake up Sverige och inse hur världen egentligen fungerar.


/Zippo


Andra bloggar om: hyckleri, barnarbete, mutor, företag, naivt


Av Zippo - 14 maj 2008 22:45

Det är en ojämn kamp vi datoranvändare för mot alla dessa virus och trojaner.

Senaste exemplet är fabrikssmittade USB minnen som teknikmagasinet sålde till intet ont anande kunder.

Nu kanske man skulle kunna tro att det här var ett undantag men så är ju inte fallet och jag kan visa på några exempel här och här.


Det bästa skyddet är och förblir en väl uppdaterad antivirusskydd men tyvärr så skulle nog inte jag känna mig alltför (100%) säker ens då.


/Zippo


Andra bloggar om: virus, skydd, smitta, datorer, säkerhet


Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards