Nonsens, garrar och allt därimellan

Alla inlägg den 19 maj 2008

Av Zippo - 19 maj 2008 11:34

GW skjuter ut sig från rikspolisstyrelsen och landets poliskår ger honom rätt.

Personligen så bryr jag mig inte om vem som har rätt eller vem som har fel då jag har en känsla av att den polisiära verksamheten drivs ungefär som sjukvården eller försvaret.

Menar med detta att verksamheterna skall se bra ut på "reklampapper" men i praktiken så funkar det helt enkelt inte (kallar detta för powerpoint management).


Kan inte låta bli och posta en liten filmsnutt med ett exempel på hur teori och praktik kan krocka.


/Zippo


Andra bloggar om: polis, gw, person, verklighet, teori, krock, humor, kul



Av Zippo - 19 maj 2008 11:22

Schumacher krachar motorcykeln och kommer med typiskt manligt undanglidande kommentarer om händelsen.


"Otroligt roligt" samt "härligt att testa mig själv därute", låter ju lite grann som när jag gör bort mig och utbrister "det var meningen att det skulle bli sådär".


Skönt och konstatera att även stjärnor funkar som vi vanliga dödliga.


/Zippo


Andra bloggar om: krasch, schumacher, motorcykel, ursäkt, manligt, vanlig

Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

RSS


Skapa flashcards