Nonsens, garrar och allt därimellan

Alla inlägg den 27 maj 2008

Av Zippo - 27 maj 2008 23:33

Tittade på uppdrag granskning för nån vecka sen då det handlade om de lite märkliga "rutinerna" man hade vid gravsättningar.

I min enfald så trodde jag att jag skulle mötas av braskande rubriker och ramaskri dagen efter men det var märkligt tyst om det hela i medierna.

Är kyrkan så mäktig att man lyckas tysta ner hela saken eller vad var det som hände?.


När ICA packar om köttfärs så blir det rena gatloppet men när den Svenska kyrkan GÖR köttfärs så är det ingen som reagerar.


Märkligt, sanna mina ord.


/Zippo


Andra bloggar om: uppdrag, granskning, gravsättning, mosa, köttfärs, medier



Av Zippo - 27 maj 2008 23:13

Visserligen så övergår signaleringen från att vara ljus till elektriska signaler men nog tycker jag att artikeln är lite missvisande.

Ethernet som det troligtvis handlar om skickar ut maximalt ca 2,8 volt och det i sig är ju inte direkt dödligt.

Att saker och ting sen inte beter sig riktigt normalt efter blixtnedslag tycker i alla fall inte jag låter heller så konstigt.


/Zippo


Andra bloggar om: nyhet, fiberoptik, ethernet, blixtnedslag, farligt




Av Zippo - 27 maj 2008 23:08

Det gäller ju att inte vara för duktig för annars så kan det gå så här.


Ha, ha, ha.


/Zippo


Andra bloggar om: pinsamt, roligt, humor, udda, kul, militär

Av Zippo - 27 maj 2008 22:43

Kameran fick hänga med under dagen så följdaktigen så slipper jag att skriva nåt om vad jag har sysslat med under dagen.


Håll till godo.


/Zippo


Andra bloggar om: foto, dagbok, bilder, jobb, kamera, tråkigt

Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

RSS


Skapa flashcards