Nonsens, garrar och allt därimellan

Alla inlägg den 3 augusti 2008

Av Zippo - 3 augusti 2008 23:35

"Tänk om Sverige griper Usama bin Ladin i morgon, sade folkpartiledaren."

 Vad är oddsen för det tro?.

Kanske är det 0,00001% (och då tror jag att jag är otroligt snäll).

Jämför man sen det med chansen att mina mail skannas av FRA (kanske 30%) så blir ju valet inte så svårt.

Nope då föredrar jag nog mina odds med Bin Ladin.


Men egentligen så spelar det ju inte så stor roll då terroristhotet i slutändan är bara ett dåligt säljargument.

Det andra som man också framhärdar är det påståtta skyddet av integriteten som vi får i och med FRA lagen.


Säger bara att om man nu värnar om vår integritet  så inför alla dessa kontrollmekanismer på den befintliga signalspaningen och skippa massavlyssningen.


/Zippo


Andra bloggar om: fra, massavlyssning, lag, integritet, korkat, dumheter




Av Zippo - 3 augusti 2008 11:24

Det ser ut som om Ferrari och framför allt Räikkönen kommer att få det svårt i Ungerns GP. 

Startpositionerna ser ut som följer.

1. Hamilton.

2. Kovalainen.

3. Massa.

4. Kubica.

5. Glock.

6. Räikkönen.


/Zippo


Andra bloggar om: formel 1, räikkönen, ferrari, mclaren, hamilton

Av Zippo - 3 augusti 2008 01:18

En icke simkunnig rymvarelse har drunknat utanför US of A.

Vet inte vad jag skall tycka om "nyheten" utom att det på det stora hela ter sig väldigt märkligt.

Här har USA skickat rymdsonder till mars för att suga på isbitari ett försök att utröna om det är möjligt att det skulle  kunna finnas liv på nämnda planet samtidigt som det spolas upp märkliga varelser upp på stränderna i samma land.


Ironi eller bara fejk?.


Vad vet jag .


/Zippo


Andra bloggar om: utomkording, varelse, mars, usa, konstigt, udda, märkligt


Av Zippo - 3 augusti 2008 01:03

Då var kvällens herf avverkad och avslutad.

Grillen tuttades på som planerat och sen tog puffandet över då många garrar och samtalsämnen avverkades

Jag tackar Seven o Hazzard för det trevliga sällskapet och jag ser fram emot  Sevens traditionsenliga höstherf.


/Zippo


Andra bloggar om: cigarr, herf, seven, hazzard, trevligt, grill


Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

RSS


Skapa flashcards