Nonsens, garrar och allt därimellan

Alla inlägg den 27 augusti 2008

Av Zippo - 27 augusti 2008 22:22

Det får bli en snabb rapport om Rigaresan.

Vi åkte med Silja/Tallink och det mesta var väl o.k men inte så mycket mer.

Båten Festival började bli ganska sliten och det märktes att den senaste genomgången var 1992.

Det som var det mest negativt var sängarna (vi hade A-hytter) och att drickat INTE ingick i buffen (inte ens vatten).

Annars så var Riga en mycket trevlig stad att besöka och då i synnerhet när man har fint och varmt väder.

Vi lyckades väl avverka de flesta turistmålen och då det finns en hel del att se så var det med trötta fötter som vi återvände tillbaka till båten.


Personligen så ger jag höga betyg för Riga som stad och jag kan nog säga att jag hellre åker dit än till Tallinn.


/Zippo


Andra bloggar om: resa, bilder, riga, kryssning, betyg, silja/talling, festival



Av Zippo - 27 augusti 2008 14:24

Är nyss hemkommen från Riga och försöker nu lite smått att ta igen det jag har missat i nyhetsväg.

Såg en notis om att KLM hade i alla fall lite grann klantat till det när det kom till ett fall med överbokning.


Har väl inte så stor erfarenhet av detta men den enda gången som jag har råkat ut för överbokning så var det med Finnair.

Anmälde mig frivilligt till och stanna kvar och blev "generöst" ersatt för besväret.

Så Finnair verkar i alla fall sköta sig när det gäller överbokningar.


/Zippo


Andra bloggar om: flygbolag, överbokning, klm, finnair, ersättning

Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards