Nonsens, garrar och allt därimellan

Alla inlägg under augusti 2008

Av Zippo - 23 augusti 2008 14:53

Det var dags att rätta till gårdagens misstag så

det var bara att plocka fram kameran och leta reda på 3 st detaljer.


Det bidde 3 detaljer från gungan utanför.


/Zippo


Andra bloggar om: fototriss, detaljer, bild, kamera, utmaning, rättning

Av Zippo - 22 augusti 2008 20:46

Hittade följande blogg och tyckte att iden var rätt så kul

Självklart skall jag vara med tänkte jag och skred till verket.

Tyvärr så blev det lite fel då jag nyss snabbfotade veckans utmaning.

Den här veckan så var det detaljer som gällde, jag fotade förra veckans utmaning nämligen rörelse.

Skit samma, alla kan ju göra fel ibland och här kommer mina utmaningsbilder.


Självklart så skippade jag och länka upp dom från fototriss då det hela blev pinsamt nog som det var.


/Zippo


Andra bloggar om: foto, blogg, utmaning, tolkning, så fel, kul, hoppsan


Av Zippo - 22 augusti 2008 12:45

Då är tydligen incidenten med stridsbåtarna färdigutrett och klart.

Skulden läggs i sedvanlig ordning på den som befinner sig längst ner i befälskedjan medans alla andra självklart går fria.

Inget nytt under solen med andra ord.

Man tycker ju att ansvarsfrågan borde utredas lite till då det trots allt är någon som tyckte att iden med fejkade och riktiga order i en skarp situation lät som en bra ide.

Tycker att det inte borde vara så svårt att inse att risken för missförstånd är uppenbar och som i det här "skarpa" läget totalt oacceptabelt.


Skulle vara intressant och se om "lekledarna" själva skulle vara beredda att sitta i en av båtarna med livet som insats medans spelade och riktiga order om vartannat bestämmer vad de skall göra.


/Zippo


Andra bloggar om: militär, incident, båt, övning, dödsfall, utredning, befäl




Av Zippo - 21 augusti 2008 21:05

Då har jag äntligen fixat till belysningen i humidoren.

Är rätt nöjd med resultatet och det viktiga var ju att belysningen inte skulle generera värme i någon större omfattning därav valet av LED belysning.


Flyttade även i resterande cigarrena i nytt boende när jag nu ändå höll på.

Konstaterade också att rådet  "du kan aldrig ha en för stor humidor" stämmer till punkt och pricka.


/Zippo


Andra bloggar om: cigarr, humidor, bilder, belysning, snyggt

Av Zippo - 20 augusti 2008 23:31

Såg att jag för ett år sen firade att jag hade haft 3000 besökare på bloggen.

Kan nu ett år senare konstatera att jag har haft totalt drygt 46000 unika besökare sen jag registrerade mig på bloggtoppen (27/7 2007).


Lite stolt blir jag allt.


/Zippo



Andra bloggar om: blogg, besökare, statistik, många, förvånad, kul

Av Zippo - 20 augusti 2008 22:46

Det är fan i mig inte lätt att shoppa nuförtiden om det sen beror på att jag har vassare öga för mode än medeldesignern eller för att jag är medelålders vet jag inte.

Anledningen till att jag påstår detta är att jag skulle köpa mig ett par nya jeans och  vad är det jag hittar i jeansväg?.

Stentvättade eller i alla fall en massa mer eller mindre "wear look" jeans.

Skall det vara så jäkla svårt att göra ett par snygga/coola jeans utan att dom redan från början ser gamla ut?.


Jag är tyvärr inte intresserad av "wear looken" och dottern blev väldigt fundersam när jag knallade in i affärer och vände ut inom 10 sekunder med orden.

Nope inget jag tänker köpa i alla fall...bara skit


Efter många om och men så hittade jag i alla fall ett par jeans som vid en hastig blick inte såg ut att vara skapade av en hjärndöd apa och linjerna i alla fall var delvis nyskapande.

Men i och med att priset låg på 1200:- så tyckte i alla fall jag att det var läge att ta granska blåtyget med lite mer kritiska ögon.


Nope, det blev ingen affär med motiveringen att jag trots allt har en mer "komplex" bak än vad jeansen förmådde göra rättvisa för.

Summa summarum blir att jag får jaga jeans utrikes i samband med resan till Riga.


Kvällen avslutades med stilla grillning och ömt puffande på en Padron 2000 maduro.

I och med att cigarren gissningsvis har 3-4 år på nacken så bjöd den på en massa trevliga smaker i en lättjefull harmoni.

Högt betyg med andra ord men jag låter bli att precisera poängen.


Ha de.


/Zippo


Andra bloggar om: cigarr, jeans, mode, köpa, design, padron, puffa, grilla, riga


Av Zippo - 20 augusti 2008 20:35

Mannen som jag hoppades skulle ta världsrekord på 200m pallade fär trycket och gjorde det omöjliga.

Se även Expressen.se och Aftonbladet.se.

Kan inte annat än gratulera Usain Bolt och alla Jamaicanare.


En annan som deltog i loppet och seglade lite grann upp som en skön snubbe var silvermedaljören Shawn Crawford.

Notera att det verkar som om både Wallace Spearmon och Churandy Martina blivit diskade.


Hur som helst så var det helt underbart o se när han blev intervjuad av SVT reportern.


SVT: "What do you think about Usain Bolt?".

Shawn: "He is bad" (menar då att Bolt är grym).

SVT: "How do you mean?".

Det var här han tittade på reportern och såg ut och vilja säga

"är du helt jäkla dum i huvudet" men nöjde sig med att bara konstatera att 9.69s på 100m och 19.30s på 200m borde tala för sig själv.

 

/Zippo


Andra bloggar om: 200m, rekord, usan, bolt, shawn, crawford, 19.30

Av Zippo - 19 augusti 2008 22:44

Är helt klart i behov av semester efter att ha kämpat med Linux distributionen Ubuntu de senaste dygnet.

Nu skall ni inte bli uppskrämda av det för själva Ubuntu var ju inga problem att installera men när det kom till och sätta fart på lite mer grejer så stötte en nybörjare som jag på patrull.


Installationen som jag kämpade med var  Dynamips/Dynagen med påföljande installation av grafisk gränssnitt i form av GNS3.


Efter mycket om och men så lyckades jag till slut få allt att funka (och det i full 64 bitars  installation).


Skriver med andra ord detta på den nyinstallerade Linuxburken och imorgon skall jag sätta igång ett helt nätverk med simulerade Ciscoburkar.


/Zippo


Andra bloggar om: dynamips, dynagen, gns3, simulator, cisco, linux, ubuntu


Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

RSS


Skapa flashcards