Nonsens, garrar och allt därimellan

Alla inlägg under september 2008

Av Zippo - 15 september 2008 20:26

De flesta vet väl att Helium kan frambringa rätt underhållande tonlägen när man efter inhalering skall prata.

Däremot så är det nog inte så många som vet att svavelhexafluorid kan vara  ännu roligare.


Se klippet nedan.


/Zippo


Andra bloggar om: röst, effekt, gas, roligt, udda, humor, svavelhexafluorid

Av Zippo - 15 september 2008 20:00

Det kostar både tid och pengar att ligga på topp.

Antar i alla fall att fru Beckham tycker det om man skall tro på den här artikeln.

Passar också på och länkar HÄR till några bilder med unika frisyrer som ej bör missas av någon kändis som vill ligga i framkanten när det gäller hårtrender.


/Zippo


Andra bloggar om: hår, frisyr, beckham, hockeyfrilla, snyggt, senaste, trendigt

Av Zippo - 14 september 2008 20:50

Då gumman har jobbat hela veckoslutet så har väl helgen inte direkt varit den roligaste man kan tänka sig.

Inte blir saker och ting bättre av att den gamla datorn har lagt av så jag måste pytsa ut en del slantar för att bygga ihop ytterligare en dator.

Tycker att det har blivit mycket datorer den senaste tiden då jag byggde en till mig själv, en till farsan och köpte en ny till lillebror och allt detta de senaste två månaderna.

Men nu skiter jag i datorerna och hoppar över till dagens lilla stora händelse som var utflykten till svampskogen.

Efter dryga 1,5 timmes strosande i det gröna så kunde jag och minigodzilla återvända i triumf med en del trattkantareller i bagaget.


Ha en fortsatt trevlig Söndagkväll.


/Zippo


Andra bloggar om: kantarell, söndag, triumf, skog, svamp, plocka


Av Zippo - 14 september 2008 20:18

Jag blir ju inte direkt förvånad när jag läser på aftonbladet.se, expressen.se och svd.se att information som FRA gräver fram kan hamna hos diktaturstater.

Informationsutbyte var ju en av anledningarna till att man från början drev igenom FRA lagen.

Man kan nog kalla detta byteshandel som "pokemonkort för stater" men det otäcka är ju att på den nivån så har vi vanliga dödliga inget att säga till om.


Frågan som man kan ställa sig är hur mycket indirekta krav dessa motparter kan ställa i form av vad FRA skall spana på.

Det är ju faktiskt inte så långsökt att motparter vill ha specifik information om "diverse grupper" inom Sverige för att dessa i sin tur släpper information tillbaka.

Någonstans tar någon ett beslut om att det dessa av motpart erbjudna uppgifterna är av vikt för Sveriges säkerhet och följdaktigen godkänns signalspaning av personer som varken är terrorister eller ett hot mot Sverige.

Exempel på en sådan grupp av människor skulle det kunna vara peroner som lever i Sverige men är "politiskt obehagliga" på ett eller annat sätt i mottagarlandet.


Det tål att tänka på.


/Zippo


Andra bloggar om: FRA, signalspaning, obehagligt, information, massavlyssning, integritet

Av Zippo - 13 september 2008 22:17

Det var ju en vinkling som man inte ser i svensk politik.


/Zippo


Andra bloggar om: politik, usa, sarah, palin, humor, kul, udda

Av Zippo - 13 september 2008 17:28

Vem kan slå Filip och Fredrik?, har ingen aning och skall jag vara ärlig så bryr jag mig inte heller.

Det verkar dock som om det är flera som tycker som jag då aftonbladet/Kanal-5 känner sig vara tvungen att "boosta" upp lite intresse kring programmet.

Kan det vara så att tittarna sviker?, jag skulle i alla fall inte bli förvånad om så vore fallet.

Vad är det dom skriver om då?.

Jo att Fredrik skrapade upp smalbenet så att blodvite uppstod.

Suck o pust vad det gnälls över några blåmärken, jag ser sånt varje dag (har barn) utan att höja ögonbryna nåt nämnvärt över det.


/Zippo


Andra bloggar om: fredrik, Filip.skrapsår, smalben, katastrof, barn, blåmärken

Av Zippo - 13 september 2008 17:21

Två veckor avklarade och jag börjar få upp ångan.

Fredagens höjdpunkt blev luncherfen med Peter E sittandes på en parkbänk med lite cigarrprat medans solen som värmde upp oss.

Konstaterade att det nog inte blir så många fler utomshuscigarrer i år men jag hoppas att chansen till några fler tillfällen skall uppenbara sig.


/Zippo


Andra bloggar om: jobb, puffa, cigarr, höst, värme, kallt

Av Zippo - 11 september 2008 21:53

Dagarna fullkomligt flyger fram i ett kaotiskt töcken som beror på att jag har börjat på nytt jobb.

När man var lite yngre så var det väl inga problem och mestadels så tyckte man att allt nytt var bara roligt men så är icke fallet numera.

Självklart så tycker jag att det nya jobbet är roligt men jag skulle kunna betala en hel del för för att kunna skippa vedermödorna som de första månaderna alltid innebär.

Men jag antar att inget kommer gratis så det är bara att kämpa på med resultatet att hösten kommer troligtvis kännas att som extremt kort.


Ser i alla fall fram emot morgondagen och den kommande helgen.


/Zippo


Andra bloggar om: jobb, drygt, nybörjare, flyger, tid, hinna, pendla


Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

RSS


Skapa flashcards