Nonsens, garrar och allt därimellan

Alla inlägg under december 2008

Av Zippo - 10 december 2008 20:27

Idag så kom tomten i form av Peter E och hälsade på.

Efter sedvanliga frågor angående om man har varit snäll under året så överräckte tomtefar en låda med Juan Lopez Seleccion No 2 till mig.

Mycket trevligt och jag är ganska så säker att mina ögon tindrade just i det ögonblicket.

Att Cigar Aficionado gav cigarren i det senaste numret betyget 94 gjorde ju inte saken sämre.

Tack tomten du e välkommen på ytterligare besök.


/Zippo


Andra bloggar om: cigarr, juan, lopez, tomte, paket, mums, betyg, 94

Hmm

Av Zippo - 9 december 2008 22:05

Inte så mycket att skriva om idag då jag är mer eller mindre genomförkyld men trots detta gnetar iväg till jobbet.

Suck.

Det som i alla fall lyfte kvällen en bit var Hazzards årliga sammanställning över årets höjdarcigarrer.

Borde göra likadant men orkar inte riktigt och så slipper jag även att känna mig lite snyltigt :-)


Ha de gott, 15 dagar kvar till jul.


/Zippo


Andra bloggar om: depp, jobb, förkyld, cigarr, lista, 2008, bäst

Av Zippo - 8 december 2008 20:39

Ipred som den egentligen fungerar (i alla fall i Danmark).

Känns mer och mer som att folk kommer att hamna i en situation som liknar p-böter.

Man är skyldig tills motsatsen har bevisats och hur fan gör man det?.

Hur fan kunde upphovsrättsorganisationer så total dupera våra beslutsfattare?.

Inte bara beslutsfattare har blivit duperade utan även en hel del mediala figurer varav Jan Guillous uttalanden på aftonbladet måste ha varit bland de pinsammaste som har hänt i mediasverige under året.

Fadäsen uppmärksammas av GP som har en underhållande men ack så sann artikel om Chateau Guillou.


/Zippo


Andra bloggar om: ipred, danmark, facit, piratkopiering, skadestånd, katastrof, sjukt


Av Zippo - 7 december 2008 01:11

Då var det dags för fototriss igen och denna gången är temat "siffror".

Trodde att jag skulle vara först denna gången men nu blev det inte så.

Håll till godo och kommentera gärna.


**edit**

Då några undrar så kanske en förklaring kan vara på plats.

Mittenbilden visar bara vem det var som var snabbast på gokartbanan (jag).


/Zippo


Andra bloggar om: fototriss, siffror, tema, utmaning, foto, bilder, kul

Av Zippo - 6 december 2008 22:08

Ibland så undrar man hur folk är funtade.

Kul är det i alla fall.


/Zippo


Andra bloggar om: humor, kul, udda, roligt, darwin, award, klantigt

Av Zippo - 6 december 2008 21:48

En perfekt cirkel.

Lite coolt jag skulle också vilja kunna göra sådär.


/Zippo


Andra bloggar om: udda, konstigt, cirkel, perfekt, märkligt, frihand

Av Zippo - 6 december 2008 19:47

Kanske kan Spotify vara ett alternativ till piratkopiering, säger detta efter att ha fått konto där och följdaktigen kunnat provköra den ett tag.

Funkar bra, massor med musik och framför allt jäkligt enkelt.

Det som fortfarande kanske kan ses som en nackdel är  kostnaden på 99:- /månad, börjar man komma ner till 50:-/mån så tar jag det direkt.

Jag vet att det egentligen inte är så mycket men pengar e alltid pengar och i dessa tider så ställer man sig alltid frågan om det är värt slantarna.


Idg.se om spotify.


/Zippo


Andra bloggar om: spotify, musik, nedladdning, pirater, gratis, konsumera

Av Zippo - 6 december 2008 18:43

Då nu ipred-lagen verkar bli av oavsett vad de flesta tycker så kanske några artiklar i ämnet kan vara på plats.


Knarklangare har större rättigheter än fildelare.

Privata husrannsakningar.


Den som skriver detta är ju inte vem som helst utan en person som har en massa erfarenhet inom området och det gör ju saker och ting ännu mer oroande.

Det är inte heller tolkningar som han gör utan rena konstateranden över vilka möjligheter som upphovsrättsindustrin har fått i sina händer.


Grattis till oss alla säger jag.


/Zippo


Andra bloggar om: ipred, lagar, katastrof, privatpoliser, upphovsrätt, snoka, privatliv

Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8 9 10 11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards