Nonsens, garrar och allt därimellan

Alla inlägg den 27 januari 2009

Av Zippo - 27 januari 2009 21:43

Tragiskt men inte direkt förvånande och jag baserar uttalandet på mina egna erfarenheter av kvinnor och mobiltelefoner.

För dom som inte vet det så kan jag berätta att jag cyklar till stationen mer eller mindre varje dag och följdaktigen så ser jag ett och annat vad det gäller folks beteende i trafiken.

Bland det mest horribla situationer som jag hittills har sett har alltid involverad fruntimmer pratandes i mobiltelefon.

Vad är det med kvinnfolk?.

Det verkar som om kvinnorna tror att de är osårbara så fort de plockar fram telefonen.


Har flera gånger sett bilister som panikbromsat när dessa superhjältar helt sonika kliver ut på gatan utan det minsta lilla glutt på om det kommer bilar.

Hittills så har det gått bra men förr eller senare så kommer jag att bli vittne till en påkörning.

Och är det inte bilar man kliver ut framför så är det cyklar.

Nu har ju jag lärt mig se "varningssignalerna" och följdaktigen så lyckas jag oftast undvika krockar med dessa telefonzombies men nog har det varit nära ibland.


Så är jag förvånad? nope.

Är det som hände tragiskt?  svar ja.


/Zippo


Andra bloggar om: kvinna, fruntimmer, olycka, mobiltelefon, zombie, mobil, farliga






Av Zippo - 27 januari 2009 20:02

Det är enkelt och vara kille och detta illustreras kanske bäst med nedanstående bild.

(Tack Hazzard för den)


Man ska inte krångla till det.....


/Zippo


Andra bloggar om: humor, kul, roligt, manligt, kvinnligt, utekväll, dricka

Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19 20 21
22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

RSS


Skapa flashcards