Nonsens, garrar och allt därimellan

Alla inlägg under januari 2009

Av Zippo - 27 januari 2009 20:02

Det är enkelt och vara kille och detta illustreras kanske bäst med nedanstående bild.

(Tack Hazzard för den)


Man ska inte krångla till det.....


/Zippo


Andra bloggar om: humor, kul, roligt, manligt, kvinnligt, utekväll, dricka

Av Zippo - 26 januari 2009 22:41

1,5 miljoner hushåll i Sverige har utrustning för att titta på HD-tv men bara en bråkdel ser på högupplöst material.

Hela platt-tv grejen har för min del i alla fall blivit helt bakvänt.

Jag var en ivrig påhejare av platt-TV när det begav sig och kunde knappt bärga mig för all ny härlig teknik som poppade fram men just nu så känner jag inte direkt nån sug efter det.

Anledningen till att jag INTE har hoppat på det hela än är helt enkelt att det finns så få HD kanaler.

Att köpa plattis nu känns lite grann som att köpa en Ferrari men har bara tillgång till skogsvägar att köra på.

Med andra ord så väntar jag tålmodigt på att fet-tvn skall gå sönder innan jag ger mig i kast med en nyinvestering.


Självklart så finns det alltid en möjlighet att köpa en Bluray spelare och därigenom få valuta för pengarna men då jag inte ens hinner titta på mina DVDfilmer så känns det också helt idiotiskt.


Nope jag får vänta och se.

Sugen är jag ju men poängen med köpet saknas.


/Zippo


Andra bloggar om: bluray, platt, tv, HD, kanaler, bluff, pengar, vänta

 

Av Zippo - 25 januari 2009 15:57

Get misstänkt för väpnad rån.

Man ställer sig frågan hur fan poliser ens kan seriöst? överväga magiska getter i sammanhanget.

Dumt och korkat för oss men ser man på det hela från ett annat perspektiv där okunskapen regerar och tron på magi är stark så kanske det inte låter så dumt i alla fall.


Kan inte låta bli att dra vissa paralleller till Ipred (antipiratlagen).

Personerna och myndigheterna som har drivit fram den s.k antipiratlagen har ju precis lika huvudlöst drivit fram en lag som i delar är minst lika fantastiskt som magiska getter.


Egentligen är det ytterst få av dessa som har ens den minsta lilla aning vad det egentligen handlar om och vilka konsekvenser som lagen kan få när det gäller rättssäkerheten.

Även tron till det övernaturliga finns där i form av att man sätter sin tillit (proportionalitet i stämningarna) till organisationer som i grunden bara är ute efter att dra in pengar.

Krydda allt detta med Jan Guillous korkade kommentarer i ämnet så tycker nog jag att man har hamnat i mörkaste Afrika.


Med andra ord så borde kanske rubriken varit att "Beslutsfattare i Sverige tror på magiska getter".


/Zippo


Andra bloggar om: Ipred, lagar, antipirater, märkligt, udda, dumheter, get, magiskt

Av Zippo - 24 januari 2009 00:21

Och hur coola e jag o gumman?.

Fjollstövlarna hänger dock med fortfarande.


/Zippo


Andra bloggar om: spel, stövlar, cool, vapen, spel, gumman

Av Zippo - 21 januari 2009 22:15

Har ni ibland undrat vad som hände med alla välbetalda slipsnissar som fick sparken under hösten i US of A.


Kanske finns svaret i filmen nedan.


/Zippo


Andra bloggar om: humor, kul, udda, arbetslös, finanskris, välbetald, ombytta roller

Av Zippo - 21 januari 2009 21:51

Såg att jag hade skrivit följande inlägg för ett år sen och med facit i hand så kan man väl konstatera att småspararna förblir småsparare just tack vare korkade beslut.

Inlägget länkar också till en artikel på e24 och jag citerar några rader från den artikeln.


"Det verkar alltså som att börsexperternas profetior om att det kommer en börsuppgång senare i år har tagit skruv i småspararnas medvetande".


Så mycket var experternas profetior värda.


/Zippo


Andra bloggar om: ekonomi, börs, profetior, småsparare, experter, uppgång, nedgång

Av Zippo - 21 januari 2009 21:16

Läste en intressant artikel om upphovsrättsvd.se idag.

Artikeln målar upp en ganska mörk bild av framtiden där i princip "all" kunskap skulle kunna licensieras och därmed enbart vara tillgänglig för dom som har råd att betala för sig.

Intressant tanke och faktiskt inte så långsökt som man skulle kunna tro.

Som ett exempel skulle jag kunna nämna SCO som stämde företag till höger och vänster på rent ut sagt löjliga grunder.

På det hela är ju saken rätt enkel och samtidigt otäck.

Lobbyister driver igenom lagar som tillåter och underlättar inmutandet av kunskap och rätt vad det är så kanske man inte ens äger sina egna gener utan måste betala licensavgift för att ens existera.

Överdrivet ja, men är det egentligen juridiskt omöjligt?.

Man skall komma ihåg att när det kommer till och tjäna pengar så är ingenting omöjligt eller otänkbart.


/Zippo


Andra bloggar om: upphovsrött, otäckt, tankar, patent, licens, kunskap

Av Zippo - 20 januari 2009 23:44

Det var inte direkt änglakörer som jag förknippade pipandet från väckarklockan med när densamma satte igång kl 05:15 imorse.

Att jag hade sovit oroligt och i pricip lyckades somna kl 02:30 gjorde ju inte saken så mycket bättre.

Ja, ja sagt e sagt och med tunga steg så lyckades jag i alla fall infinna mig i träningslokalen (100km bort) i avtalad tid.

Det tog ca 5 minuter av intensiv? träning innan jag låg på alla 4 och flåsade som en rabiat älgtjur och funderade en aning om det är fysiskt möjligt att lungorna trillar ut när man befinner sig i den position som jag hade intagit.


Nu var ju situationen inte direkt en överraskning då allt fortlöpte precis så som jag hade planerat/förutsett.


Det mentalt jobbiga började när jag efter duschen insåg att det minsann inte var slappande framför TVn som gällde de kommande timmarna utan nu skulle det jobbas också...öööööh...i 8 timmar?.

På nåt sätt så gick det också och det är på vippen att jag lovar att göra om bravaden nästa vecka. (undrar om det är svamparna som jag åt till luch som talar nu?)

Vi får väl se hur det blir med det men ambitionen finns där just nu i alla fall.


/Zippo


Andra bloggar om: motion, träning, trött, tidigt, galenskap, jobba


 

Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19 20 21
22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards