Nonsens, garrar och allt därimellan

Alla inlägg den 7 februari 2009

Av Zippo - 7 februari 2009 21:15

Har ju varit däckad i ett par dagar så det finns lite att ta igen vad det gäller nyhetsflödet i Sverige.

Kikade in vad som hade kommit upp på opassande och följde lite länkar hit o dit och hamnade bland annat på Rick Falkvinges blogg.

Nu blev det genast intressant.

I följande blogginlägg så citerar Rick vad VD för SF-Bio hade kläckt ur sig i en intervju med dagens nyheter.

Följande citat från Falkvinge.

"Det hoppas jag, men jag tror att den skulle behöva dras mycket längre. Samtliga leverantörer som ger access till sidor som The Pirate Bay borde stängas ned helt, säger SF:s Rasmus Ramstad."

När jag kikade in det refererade materialet på Dagens Nyheter så var det följande som stod.

"Det hoppas jag, men jag tror att den skulle behöva dras mycket längre. Exempelvis borde man stänga accessen till sidor som The Pirate Bay, säger SF:s Rasmus Ramstad.

Tycker nog att andemeningen är fundamentalt annorlunda i det sistnämnda citatet.


Är det som så att DN har gått in och ändrat i sina artiklar efter att SF VDn insåg hur korkad han lät och följdaktigen utövade påtryckningar eller har det skett nåt annat misstag.


Jag hoppas ju på det sistnämnda men handlar det om det om påtryckningar så blir jag riktigt mörkrädd och orolig över vart Sverige är på väg.


/Zippo


Andra bloggar om: ipred, olustigt, censur, dn, pp, opassande, sf bio


Av Zippo - 7 februari 2009 20:45

Kunde inte missa Caroline af Ugglas bidrag till melodifestivalen då jag tycker att det alltid är lika kul med personer som tar sig själva på för stort allvar.

Nog bjöd hon på kulturell inlevelse alltid.

Sen finns det ju folk som går igång på sånt där och för dom så har jag följande länk att bjuda på.


Bruno K Öjer.


/Zippo


Andra bloggar om: melodifestival, hmmm, tråkigt, annat var det förr, suck, tv, musik, sång

Av Zippo - 7 februari 2009 19:27

Uppenbarligen så fanns det personer som både insåg och varnade tidigt om att USAs ekonomi var allt annat än sunt och att bistra tider skulle anlända.

Tyvärr så var det ingen som tog hans varningar på allvar och han blev istallet närmast hånad för sina åsikter.


Även på expressen.se.


/Zippo


Andra bloggar om: varning, ekonomi, varning, kejsaren nya kläder, nyheter, idioti

Av Zippo - 7 februari 2009 18:38

Lite glapp i bloggandet just nu och det beror på att jag mer eller mindre har varit däckad p.g.a dessa förbenade förkylningsvirus.

Efter att ha legat på soffan halva Torsdagen och hela Fredagen så kände jag mig idag alla fall tillräckligt kry för att genomföra planen som gick ut på att ta med minigodzilla på hennes första biobesök.

Filmen som vi betalade dyrt för heter Bolt och den fick i alla fall godkänt betyg hos den yngre skalan av truppen.

Filmen bjöd på en del lustigheter, roliga sidekicks och en del charmiga scener men på det stora hela så var dramaturgin oerhört slätstruken och förutsägbar.

Kanske kan man bortse från den relativt enkla handligen då jag troligtvis inte tillhör målgruppen som filmen riktar sig på.


Med detta vill jag bara säga att "i'm back".


/Zippo


Andra bloggar om: film, bolt, ungar, minigodzilla, besök, bio, förkylning, snor


Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

RSS


Skapa flashcards