Nonsens, garrar och allt därimellan

Alla inlägg den 17 februari 2009

Av Zippo - 17 februari 2009 23:06

Då har jag återigen varit duktig och klivit upp strax efter 05:00 för att infinna mig i en träningslokal för vansinnig motionerande.

Synd bara att hjärnan min och jag inte riktigt är överens om det förträffliga med arla motionspass men just idag så vann jag i alla fall.

Arbetsdagen avslutades lika galant med en klassisk SJ resa där jag i 40 minuter tillbringade sittandes på bagagehyllan.


Ja ja, det är som det är och nog gnällt om detta.


Anledningen till dagens blogginlägg var egentligen en sen rapport om helgens relativt snabba puffandet av en kubansk Saint Luis Rey Serie A som inträffade under helgen.

Tyvärr så blir det inte nån djuplodande analys då jag mer eller mindre under hela puffningen funderade på om cigarren var äkta eller inte.

Anledningen till misstron var den så otroligt misslyckade gördeln (se nedan).

Slutsatsen blev i alla fall att ingen förfalskare skulle klanta till det så kapitalt och då cigarren även bjöd på intressanta smaker med en tilltagande pepprighet (hade helt klart egen smakprofil) så drog jag slutsatsen att den nog trots allt var äkta.

Dåligt underbyggd betyg blir 7,5/10 med trolig omvärdering till det bättre vid nån senare tillfälle.


/Zippo


Andra bloggar om: cigarr, puffa, serie a, saint luis rey, fake, oäkta, fundersam


Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

RSS


Skapa flashcards