Nonsens, garrar och allt därimellan

Alla inlägg den 31 mars 2009

Av Zippo - 31 mars 2009 22:10

Medelsvensson är grundlurad, skrämmande men sant.

Herr Svensson och Andersson sitter tysta med "det jag inte vet om det kan inte skada  mig attityd" medans deras grundläggande rättigheter ryker all världens väg.


Klimatfrågor och vem Rosing skall välja som sin ickepojkvän debatteras hej vilt under fikarasterna men hur alla medborgarnas digitala rättigheter ser ut i framtiden är det få som bryr sig om.


Begår de flesta ett fatalt misstag i och med detta?.

Ja det tycker jag i alla fall.

Imorgon så träder IPRED i kraft och det är bara det första steget mot ett samhälle som lever i ett digitalt slaveri styrt av några stora bolag och myndigheter.

(mer om detta på aftonbladet.se, expressen.se, DN.se och Svd.se )


Nu är det ju som bekant inte själva piratjagandet jag vänder mig emot utan just det faktum att privata intressenter (i vinstsyfte) kan börja skicka ut kravbrev  till i princip vem som helst.

För vem av er som har tonårsbarn hemma kommer att ha "ballar av stål" och riskera 100 000 tals kronor istället för en liten avgift på säg 5000:- i skadestånd (inbetalningskort bifogas).

Kul jul.

Men nog gnällt om detta det sker ju andra saker också.

Datalagringsdirektivet knackar på dörren vilket i klartext innebär att FRA lagen framstår som rena drömmen,  vi har telekompaketet som nyligen röstades igenom med alla direktiv som innebar integritetskydd bortskalade och som grädden på moset det hemligstämplade Acta.


Kom nu inte och säg att jag är paranoid, det kan ju vara som så att de är ni som leker strutsar.


/Zippo


Andra bloggar om: ipred, datalagringsdirektiv, integritet, lagar, möjligheter, suck, piratkopiering


Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

RSS


Skapa flashcards