Nonsens, garrar och allt därimellan

Alla inlägg den 3 april 2009

Av Zippo - 3 april 2009 21:43

Den relativt "varma" och vackra kvällen fick mig och bli lite elak då jag aningen "orättvist" eldade upp en El Rey Del Mundo Choix Supreme.

Anledningen till att jag tycke att det var elakt var att den precis hade kommit ut från karantänen och förmodligen inte skulle kunna presentera sig från sin bästa sida.


Hur som helst så skred jag till verket och kan följdaktigen ge följande kommentarer.


Konstruktionen/utseendet helt godkänd trots att det var en och annan mindre smickrande fläck på täckbladet.

Generöst mycket rök (lite förvånande för en nyligen "upptinad" cigarr) och medel i drag.

Smakerna gjorde mig däremot totalt förvirrade men för att i alla fall försöka så skulle jag säga att det landade på mild ceder,florala toner (viol),viss krämighet och aningen vitpeppar som krydda på det hela.

Däremot så höll sig smakpaletten relativt oförändrad förutom då en tilltagande pepprighet.

Kroppen var mild/medium och styrkan medel.

Upptäckte under cigarrens gång att jag jämförde smakerna med Juan Lopez Seleccion No2  när den befann sig i mittenpartiet.


Betyget blir 8/10 då smakerna lämnade mig i en aningens förvirrad tillstånd.


/Zippo


Andra bloggar om: el rey del mundo, choix supreme, cigarr, puffa, röka, test, betyg, vår

Av Zippo - 3 april 2009 18:06

Solen skiner, tidig Fredag, medvind på vägen hem och till råga på allt så har jag mottagit liten bit kubansk cigarrhistoria idag.

Första lådan med tillverkningsår 1992 innehåller La Corona Petit Coronas.

Andra lådan (pappkartongen) lystrar till namnet Los Statos Selectos Brevas och är från nådens år 1998.


Båda två är enkla billiga maskinrullade cigarrer som slutade tillverkas kring millenieskiftet varav i alla fall La Corona var ämnat för den östeuropeiska/ryska marknaden när det begav sig.


Skall bli både kul och intressant att puffa på dessa så småningom.


/Zippo


Andra bloggar om: cigarr, gamla, los statos, la corona, historia, kul, maskinrullat

Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

RSS


Skapa flashcards