Nonsens, garrar och allt därimellan

Alla inlägg den 10 april 2009

Av Zippo - 10 april 2009 23:23

Har missat att skriva om cigarren som jag puffade på för 1 vecka sen.

La Gloria Cubana Medaille d'Or No1.

Lång,smal och oerhört trevlig cigarr.

Konstruktion var över förväntan för denna 2002a och då speciellt med tanke på att det kan vara lite knepigt och få till draget på en så tunn cigarr.

Kropp mild-medium, styrka medium-full (det sistnämnda förvånade mig då det trots allt var en cigarr som har lite år på sig).

Smakerna då, utan att bli alltför pretentiös så sammanfattar jag upplevelsen som relativt friska maker av ceder (träd toner) kombinerad med blommighet med en gnutta nötighet i botten.

Viss pepprighet infann sig mot slutet.


Betyget blir 9/10 medans jag konstaterar att La Gloriorna definitivt hör till mina favoriter.

 

/Zippo


Andra bloggar om: la gloria, puffa, cigarr, smaker, trevlig, smaker

Av Zippo - 10 april 2009 23:10

Vackert väder och ledighet btyder ju självklar cigarrer.

Dagens första blev en H.Upmann No.2

Nu tänker jag inte ge mig i kast med några djuplodande analyser utan sätter betyget 8/10.

Dagens andra cigarr blir  San Cristobal El Principe och betyget för den blir 9/10.

Sammanfattar med att Upmann 2an behöver lite tid för att mogna och El Principen är helt enkelt en överjäklig cigarr.


/Zippo


Andra bloggar om: cigarr, puffa, upmann, san cristobal, smaker, principe

Av Zippo - 10 april 2009 22:44

Nedanstående bild sammanfattar väl "experkommentarerna" på ett ypperligt sätt.

Med andra ord så är smaken som baken och vi alla tycker väldigt olika så egentigen så finns det inga rätt eller fel.


/Zippo


Andra bloggar om: cigarr, smak, doft, kul, udda, humor, smken, baken

Av Zippo - 10 april 2009 12:51

En tidig Torsdag med hyfsad väder, vad mer behöver man för att plocka fram en cigarr?.

Det räckte i alla fall för mig.

Cigarren som jag hade sett fram emot och röka var från de senast hemkomna lådorna nämligen La Corona från 1992.

Tyvärr så slutade hela puffstunden i antiklimax då cigarren var helt orökbar.

Totalt igenpluggad (inte ens blompinnar hjälpte) och det visade sig att den även var alldeless för fuktig när jag sprättade upp densamma lager för lager.

De få smaker som jag trots allt lyckades klämma ur den (sockrad ceder?) var väl relativt spännande men inte någonting som jag direkt uppskattade.


Fram med en ny pinne med andra ord och det blev en CAO America Potomac som den käre Hazzard hade så generöst skänkt till mig.

Efter misslyckandet med La Coronan så var ju detta rena himmelriket.

Trevligt utseende med "pin stripes" löpande runt cigarren, perfekt drag och på det hela prydligt utseende.

Smakerna kickade igång med nåt som jag tyckte påminde en aning om kaffe och jordtoner blandat med lite starka smaker (men jag vet inte om jag kallar det för peppar).

Smakerna lugnade ner sig (men behöll ungefär samma karaktär) vad längre in i cigarren man kom och som avslutning så smög det även in mer krämiga smaker av kola.

Kroppen var medium och styrkan hamnade på detsamma.

   

Betyg för CAO America Potomac bli 8/10.


/Zippo


Andra bloggar om: CAO, america, potomac, la corona, antiklimax, cigarr, puffa

Av Zippo - 10 april 2009 12:45

GLAD PÅSK.


/Zippo


Andra bloggar om: påsk, glad, foto

Av Zippo - 10 april 2009 11:57

Hoppsan.

Det verkar inte riktigt ha gått som tänkt i Frankrike och deras planer på att stänga av personer från internet i syfte att straffa fildelare.

Glädjande läsning som väcker visst hopp inför framtiden men tyvärr så är det nog som så att det handlar bara om mindre "störningar" i planerna.


Jag tror tyvärr att förr eller senare så kommer Hadopiliknande myndigheter att styra och bestämma över ALLA med internetkopplingar.

Hur våran "internetframtid" kan se ut  beskrivs kanske bäst på bloggen frihetfildelningfeminism.


Man skulle kunna tro att det är en överdrivet pessimistisk och kanske till och med en ironisk tolkning av framtiden men jag är rädd för att Johanna har nog gett en ganska korrekt beskrivning av framtiden.


/Zippo


Andra bloggar om: demokrati, lagar, tvång, hadopi, framtid, oroande, ipred, acta



Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

RSS


Skapa flashcards