Nonsens, garrar och allt därimellan

Alla inlägg under maj 2009

Av Zippo - 23 maj 2009 16:31

Ärkesvinet i årets upplaga av Robinsson skall separera och kanske är det programmets fel kanske inte.

Jag kan dock inte låta bli och undra om det inte är en manlig variant av Rosing som visar sig i rubrikerna.

.

Tiden lär ju visa hur det är med den saken.


/Zippo


Andra bloggar om: expedition, robinsson, christian, skiljas, separera

Av Zippo - 20 maj 2009 23:51

Hittade på flera anledningar till och fira  denna Onsdag med en cigarr.

1. Sista arbetsdagen för veckan.

2. En ex-kollega fick barn.

3. Bygglovet blev godkänt.

Det var med andra ord läge att ta i lite extra vad det gäller valet av cigarr och det blev till slut en Cohiba Siglo IV.

Recensionerna som jag har läst om denna cigarr bådade gott men i slutändan så är jag inte lika säker på att jag håller med (i dagsläget).

Konstruktionen höll mycket god kvalite så full pott på det.

Smakerna däremot var en annan femma.

Det började med ceder och en del vitpeppar som kittlade i näshålan som efterhand tonade ner sig.

Resten av resan blev enligt mig lite enformigt (men ej helt oangenämt) med smaker av ceder, tobak och nåt mer som jag inte brydde mig om att fundera ut vad det var.

Tja vad säger man om den här dyra pinnen då?.

Betyget blir 8/10 men en förhoppning att alla smaker av choklad,kokos, kaffe,krämighet o.s.v kommer fram med tidens gång.


/Zippo


Andra bloggar om: cigarr, cohiba, smaker, puffa, siglo IV

Av Zippo - 19 maj 2009 21:34

Hemma hos oss så har renoveringarna avlöst varandra i mycket rask takt i samband med husköpet för en sådär 8 år sen.

Fönster har blivit bytta, nytt panel på huset, nytt tak, nytt kök, tomten har gjorts om o.s.v

Det mesta av det här hände under de tre första åren och sen dess så har jag mer eller mindre varit trött på allt som ens andas snickrande eller dylikt.

Nu (efter två års betänkligheter) så har jag i alla fall med viss glädje börjat med nästa fas som innebär att det skall gjutas ny grund/platta och inredas i garaget så att mer boyta skall bli tillgängligt.

Bygglovet är på G och allt annat verkar också ramla på plats (ROT avdraget kom ju lämpligt) så i höst kör vi.


/Zippo


Andra bloggar om: rot, avdrag, bygga ut, gjuta, platta, grund, renovering

Av Zippo - 19 maj 2009 21:08

Snabb avrapportering av Söndagens cigarr.

Padilla Miami 8/11 som visade sig från sin bästa sida.

Om det sen berodde på att cigarren var riktigt bra eller om det var tillfället som avgjorde vet jag inte.

Konstruktionen, smakerna och allt annat var på topp och det var med lite förvåning jag upptäckte att jag verkligen NJÖT av cigarren jag rökte.


Betyg 9/10.


/Zippo


Andra bloggar om: cigarr, padilla, 8/11, mumsig, god, puffa, betyg

Av Zippo - 17 maj 2009 13:45

Efter ett litet uppehåll (frånvaro av internet) på några veckor så är jag nu tillbaka med fototrissandet.

Temat som gäller denna vecka är baksidor, tja jag lyckades i alla fall hitta några sådana på altanen utanför.


Ha en fortsatt trevlig Söndag.


/Zippo


Andra bloggar om: fototriss, foto, bilder, baksidor, tema, utmaning, roligt

Av Zippo - 17 maj 2009 13:42

Lördagscigarren som avnjöts framför grillen blev en Nording.


/Zippo


Andra bloggar om: cigarr, nording, grill, lördag, njuta, puffa

Av Zippo - 16 maj 2009 12:41

Är en aning trött idag efter gårdagens vinylafton en evenemang där en samling gamla kollegor ibland träffas för att njuta av vinylskivor.

Kanske börjar vi bli gamla men det är alltid lika trevligt att återuppleva musiken som det lät för några årtionden sen.

Själv så rumlade jag in i sängen kl 04:00 vilket väl bevisar att kvällen var en fomidabel succe.

Passar även på och tackar Robban för arrangemanget.


/Zippo


Andra bloggar om: vinyl, skiva, afton, musik, njuta, kväll



Av Zippo - 13 maj 2009 22:15

Skall definitivt fundera om inte detta kunde vara nåt även för mig.

:-)


/Zippo


Andra bloggar om: kul, humor, udda, roligt, outsourca, jobb

Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

RSS


Skapa flashcards