Nonsens, garrar och allt därimellan

Alla inlägg den 27 juni 2009

Av Zippo - 27 juni 2009 14:45

Jag har under de senaste åren nöjt mig med joggingdistanser på 5km men då en kollega mer eller mindre tvångsrekryterade mig till midnattsloppet i Augusti så känner jag att är dags att ta upp milen i träningsrepetoaren.


Sagt och gjort trots att tillfället var illa vald.

28 graders värme, mycket kuperad spår och en skinnflådd tå gjorde premiärrundan till allt annat än angenämt.


Jag känner mig trots detta ganska nöjd o tiden blev till slut 62 minuter vilket med tanke på omständigheterna får nog anses som godkänt.


/Zippo


Andra bloggar om: löpning, värme, , skinnflådd, mil, träning, midnattsloppet


Av Zippo - 27 juni 2009 01:30

Prylmani kan ta åtskilliga former och i mitt fall så är det bland annat kameror som gäller.

Det var med skräckblandat förtjusning jag investerade i en aningens dyrare digital systemkamera för två år sen och den stora skräcken inför köpet var att desamma skulle bli liggande efter den sedvanliga smekmånadsperioden.

Gud ske lov så fick jag fel på den punkten.

När jag nu efteråt konstaterar att kameran ifråga trots allt har kommit till användning så kommer ju tankar om uppgraderingar i nån form som ett brev på posten. 

Sagt och gjort och jag bestämde mig i ett nafs att det att nu var dags att ta steget till studiofotograf.

Det viktigaste som finns i detta fallet är att man har tillgång till belysning och det är exakt det som har skvalpat i mina tankar den senaste tiden.

Av en händelse så råkade jag under samma eftermiddag hitta två stycken ljuskällor som i och med ett fullbordat inköp troligtvis kommer att resultera i att familjen kommer attt tillbringa semestern med gröt och gråt.

Nja jag är ju nöjd och förhoppningsvis så kommer mina läsare också att vara det inom sinom tid med mina "flashiga bilder".


/Zippo


Andra bloggar om: blixt, sb-800, nikon, kamera, blixt, nöjd, foto



Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10
11
12
13 14
15
16 17 18
19
20 21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

RSS


Skapa flashcards