Nonsens, garrar och allt därimellan

Alla inlägg under juni 2009

Av Zippo - 9 juni 2009 21:55

Tydligen så är det många i dessa kristider som nappar på det där med "staycation" i år vilket fritt översatt betyder att man helt enkelt stannar hemma vid grillen och super.

Även en Sverigesemester verkar locka och tillsammans med hemmasemester täcker de i princip 40% av Svenskarnas semesterplaner.

Charter verkar också vara en relativt populär alternativ men då företrädesvis till fjärran destinationer.

Ack ja vad Thailand har satt sina klor i oss Svennar.


Siffrorna baseras på 38 personers utsagor.


/Zippo


Om semesterpanik på aftonbladet.se


Andra bloggar om: staycation, semester, poll, undersökning, avslutat, semesterplaner


Av Zippo - 9 juni 2009 21:40

Har i sista minuten beslutat mig o hoppa på tävlingen ifråga.

Rätt kul med virtuella båtar som man skall ratta dygnet runt under relativt verklighetstrogna förhållanden.

Tyvärr så kommer det hela ta slut ganska snart men jag har kollegor som har hållit på med "sina båtar" sen över ett halvår tillbaka.

Det är bara och hoppa på då det är gratis och man är igång på under 1 minut.


/Zippo


Andra bloggar om: volvo, ocean, race, tävla, viruellt, segling, kul

Av Zippo - 8 juni 2009 19:52

20 nya vänner väntade på mig när jag rumlade hem idag efter jobbet.

10 st lystrar till namnet Partagas 8-9-8 och 10 st kallar sig för Partagas Lusitanias.


Fasligt vad många långa kompisar jag har.


/Zippo


Andra bloggar om: partagas, lusitanias, 8-9-8, cigarr, puffa, trevligt, njuta

Av Zippo - 7 juni 2009 23:20

Piraterna intar EU och jag blev inte direkt förvånad när siffrorna började dyka upp.

Personligen så trodde jag faktiskt att resultatet skulle landa närmare 8% men man kan ju inte alltid ha rätt.

Jag hoppas verkligen nu att de s.k etablerade partierna inte försöker förklara resultatet som en följd av missnöje då det i alla fall i mitt fall (jepp röstade på PP) inte har nåt med saken att göra.

Skall man snacka om missnöjesröstning så är ju alla partier likadant funtade (missnöje med arbetslöshet, höga skatter, låga skatter o.s.v)

Mitt val har inte heller nåt med själva fildelningen att göra utan det handlar om mer övergripande saker som ens rätt till privatliv utan insyn.


Stort grattis till PP och jag hoppas verkligen att detta leder till att andra partier i alla fall i viss mån tänker efter när det är dags att trampa sina medborgare på tårna.

 

/Zippo


Andra bloggar om: PP, piratpartiet, val, eu, seger, demokrati, integritet

Av Zippo - 7 juni 2009 23:10

En undersökning visar att hårdrockare är smartare än medelsvenssons.

Nu kommer ju inte detta som en överraskning för mig då jag för länge sedan konstaterade att övervägande delen av riktigt duktiga människor som jag har mött är hårdrockare.

Ibland så har jag till och med blivit riktigt paff när personer som jag har ansett vara riktiga gurus har vräkt på med det värsta deathmetal man kan hitta.

Kul tycker jag.


/Zippo


Andra bloggar om: hårdrock, metal, smart, underhållning, musik, intelligens

Av Zippo - 7 juni 2009 14:01

Hoppade över förra veckans fototriss tema då jag av princip inte publicerar bilder av mina nära o kära.

Orkade inte heller tänka ut nån "tvist" på det hela så jag avstod helt enkelt.

Veckans tema som är svart & vitt gjorde dock att motivjagandet tog fart.

Nu blev det inga större utflykter utan jag nöjde mig med att glutta runt efter lämpliga objekt i min närhet och vad det blev kan beskådas nedan.


1. Pärlsocker i behållare.

2. Kortlek.

3. "Väggpryl"


/Zippo


Andra bloggar om: fototriss, bilder, tema, svart o vitt, utmaning, foto

Av Zippo - 6 juni 2009 11:30

Igår var det återigen dags att testa Punch Royal Selection No 11 (2000) efter det mer eller mindre misslyckade puffandet förra gången.

Tyvärr så blev resultatet precis detsamma då även denna cigarr var mer eller mindre orökbar till följd av obefintlig drag.


Jag hoppas verkligen att hela lådan inte håller samma kvalite för då är jag nog "rökt.


/Zippo


Andra bloggar om: punch, cigarr, puffa, njuta, pluggad, drag, trög

Av Zippo - 5 juni 2009 23:18

Har under kvällen inmundigat nog det dyraste öl som finns o hitta på systembolaget nämligen Nils Oscar Saison.

Kan inte annat än o buga o tacka svärfar för dylika påfund men inte fan var det värt priset då det i slutändan trots allt är %ten man vill åt.

Hur som helst så tackar jag GF o CF för en trevlig kväll.


/Zippo


Andra bloggar om: öl, bira, trevligt, sväfar, fest, dryck, dyrt

Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10
11
12
13 14
15
16 17 18
19
20 21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

RSS


Skapa flashcards