Nonsens, garrar och allt därimellan

Alla inlägg under september 2009

Av Zippo - 12 september 2009 00:36

Med risk att åka dit för upphovrättsbrott så publicerar jag nedanstående bild med det senaste inom spelvärlden.

Cigar hero.

Har "spelat" det med en Monte 3a(tack Hazzard) under kvällen och det var definitivt en höjdare.


/Zippo


Andra bloggar om: , , , , , , ,


 

Av Zippo - 10 september 2009 19:33

Det är ju inte direkt så att man gråter när man ser följande.

Hoppas de smakar lika bra som de ser ut.


/Zippo


Andra bloggar om: , , , , , ,


 

Av Zippo - 9 september 2009 23:06

1 biljon (1 miljon miljoner) de är en massa pengar det men hur ser det ut egentligen?.

Svaret kan du hitta här.


/Zippo


Andra bloggar om: , , , ,

Av Zippo - 9 september 2009 22:48

Bloggen har fått lite nytt blod i form av delvis ändrad utseende.

Nu var det ju inte nåt som jag självmant kom på utan beror helt och hållet på att www.bloggagratis har "uppgraderat" bloggerierna på flertalet punkter.


Om det blev bättre vet jag inte men nu är det som det är.


/ZIppo


Andra bloggar om: , , , ,

Av Zippo - 8 september 2009 21:37

Kom på en lite lustig sak idag.

När vi flyttade in i det nuvarande huset för en sådär 7-8 år sen så hade den förra ägaren lämnat kvar en inte helt så snygg taklampa i rummet som sen skulle bli vårt sovrum.

Vi har sen dess flyttat på väggar, sänkt tak och gjort om i princip hela huset (och håller fortfarande på) men lampan den hänger fortfarande kvar på samma plats som den alltid har gjort. Tyst

Nu efter så många år så har den uppnått kultstatus så risken finns att den kommer att hänga kvar så länge som vi har huset.

Märkligt så det kan bli.

/Zippo

Andra bloggar om: , , , , ,

 

Av Zippo - 7 september 2009 23:18

Grattis på födelsedagen gumsegos.

/Zippo

Andra bloggar om: grattis, födelsedag, blomma, foto, bild

Av Zippo - 6 september 2009 22:45

Under helgen så har "bygget" så gott som stått stilla.

Lördagen tillbringade jag mer eller mindre hela dagen framför lillebrorsans bärbara som inte ville funka och stora delar av Söndagen regnade bort.


Medans jag satt där i garaget och kikade på regnet så hann jag i alla fall avverka en Romeo y Julieta Short Churchill.

Det lilla nöjet rensade bort all "byggstress" varpå jag konstaterade att det finns ju en helg även den kommande veckan.


/Zippo


Andra bloggar om: romeo, julieta, garage, renovera, golv, betong, regn

Av Zippo - 4 september 2009 22:50

Fredag vilket betyder (med vädergudarnas tillåtelse) att tilldragelsen skall firas med en cigarr.

Det är alltid spännande att prova en cigarr för första gången och inte blir det mindre spännande då många har lovordat cigarren ifråga.

Det var med andra ord dags för 5 Vegas (uttalas cinco vegas) series 'A' Alpha att bekänna färg.

En vackert mörk cigarr med en lite "klatschig" gördel lovade ju gott men hur smakade den egentligen?.

Draget var precis lagom och cigaren levererade massor med rök så sammantaget konstruktionmässigt blir det full pott.

Den första centimetern levererade massor med peppar,ceder och "mulliga" smaker på ett lite brutalt sätt.

Efterhand så mojnade smakerna till mer behagliga nivåer kanske p.g.a att jag tog det lite lugnare med resultatet att cigarren fick "svalna" en aning.

Dominerande smaker rakt igenom hela cigarren var peppar på en grundsmak av rostade kaffebönor och diverse "mörka" smaker (mycket typiska maduro smaker med andra ord).

Ett tag så funderade jag faktiskt på att det måste vara så här det smakar när man puffar på en cigarr gjord av höstlöv som har legat på backen.

På det hela var det en cigarr som man blir "mätt" av vilket inte riktigt är vad jag gillar då cigarrer av den här typen enligt mig har mycket (trevliga) smaker men saknar en gnutta finess.

På plussidankan jag nämna att den aldrig blev bitter eller "elak" utan var helt enkelt bara otroligt "matig".

Med detta sagt så är det bara och konstatera att jag inte orkade puffa den fullt ut utan la ifrån mig den när 2/3 var klara.


Styrkan hamnar på medel och kroppen betecknar jag som full.


Enligt mina smakpreferenser blir betyget 7+/10.


/Zippo


Andra bloggar om: 5 vegas, cigarr, puffa, njuta, fredag, alpha, full kropp

Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards