Nonsens, garrar och allt därimellan

Alla inlägg under oktober 2009

Av Zippo - 16 oktober 2009 00:49

Som jag nämnde igår så blir det några långa dagar för mig nu.

Hemma idag 00:30 så det blir sängen ganska så omgående men jag kan inte låta bli och presentera bland det coolaste jag har sett i när det gäller hockeymål.

Se och bedöm själva.


/Zippo


Andra bloggar om: , , , , ,


Av Zippo - 14 oktober 2009 20:02

Märkligt vad dagarna försvinner när man har fullt upp både hemma och på jobbet.

Imorgon kväll så blir det lite aktiviteter med jobbet och jag får vara glad om jag lyckas hamna i sängen strax efter midnatt.

Fredag kväll kommer att försvinna i form av "vaktmästerier" på en skola mellan kl 21:30-02:30.

Jag skulle ljuga om jag sa att jag ser fram emot de kommande dygnen.

Men oavsett hur det har sett ut på jobbfronten så har jag i alla fall lyckats styrketräna 4-5 dagar i veckan sen starten i slutet av Augusti.


/Zippo


Andra bloggar om: , , , , ,


Av Zippo - 11 oktober 2009 18:26

Nog blev gårdagens födelsedagsmiddagen till belåtenhet.


Följande inmundigades under kvällen.

- Halstrade pilgrimsmusslor med sparris och bacon.
- Fläskfile med mandeltäcke och popatiskaka.
- Pannacotta med blåbär.


Det är nästan så att man fortfarande rullar fram.

Tackar också de medverkande för trevligt sällskap.


/Zippo


Andra bloggar om: , , , , ,



 

 

 

Av Zippo - 10 oktober 2009 17:38

Avslutade dagens snickrande lite tidigare p.g.a mitt födelsedagsfirande.

Inte så att jag fyller år idag men logistiken gör att vi i alla fall kalasar idag.

Hur som helst så tyckte jag att det var läge (soligt och hyfsat varm) att tända på en av de lite dyrare garrarna som jag har på lager för att fira eländet.

Coniha Siglo VI förgyllde med andra ord min eftermiddag med sina krämiga och bönaktiga toner.

Tänker inte gå in på det hela mer i detalj utan nöjer mig med detta.


/Zippo


Klick klick för större versioner.


Andra bloggar om: , , , , , , ,


     

Av Zippo - 10 oktober 2009 17:33

Snickerierna går framåt och numera så kan jag stoltsera mig med två mer eller mindre kompletta väggar.

Alltid nåt.

Fönsterna anländer om en vecka eller två och förhoppningsvis så har jag fått upp lite isolering tills dess så att jag kan börja med "finliret" på insidan vid det laget.


/Zippo


Klick klick på bilderna för aningen större versioner.


Andra bloggar om: , , , , ,


     

Av Zippo - 8 oktober 2009 22:47

Nu har jag återigen fastnat i ett seglingsspel (som även ni kan delta i och gratis är det också).

Det positiva med den här typen av spel är att man inte behöver vara "närvarande" hela tiden, nackdelen är att det hela slutar om ca 9 månader.

Efter några felaktiga beslut och lite otur så ligger jag tyvärr inte så bra till i denna etapp men det får jag väl åtgärda under nästa sträcka.

En annan sak som tar betydligt mer tid i anspråk är "garaget" och då jag tidsmässigt tävlar mot vädrets makter så beslutade jag att skippa kneget imorgon och jobba hemmavid istället.

Jag siktar att i alla fall provisoriskt fixa till taket, vindpappa väggarna och få upp panelen (som gumsegos har målat under veckan).

Det kommer nog att bli slitigt men jag får i alla fall sovmorgon (kanske en cigarr också).


/Zippo


Andra bloggar om: , , , , , , ,


 

Av Zippo - 8 oktober 2009 20:51

Verkar som om folk inte riktigt är förtjusta i miniatyrflaskor med bananlikör och vodka.

Skall villigt erkänna att jag nog också skulle ha avstått.


/Zippo


Andra bloggar om: , , , , ,

Av Zippo - 8 oktober 2009 20:24

Inte direkt så att jag är nån superfan av programmet Idol  men lite har man ju hunnit titta.

Kan ganska enkelt konstatera att "naturtalangen" Tove definitivt kommer att hamna topp 3 och hon verkar på nåt sätt att spela i en division över alla andra.

Fan hon är så jäkla grym på alla sätt och vis.


Karolina hör väl också till favoriterna med övertygande teknik kombinerat med att hon lyckas göra "låtarna till sina egna".

Menar med detta att hon har erfarenhet nog att sjunga låtarna så att de låter nya.

Skall man ta ut den sista i topp 3 så ligger nog Reza, Mariette och Nicklas ganska bra till.

Svårt och välja mellan dessa tre men det lär visa sig vem av dom som håller under de kommande veckorna.


Med detta sagt så kommer nog killarna få det svårt då det känns som att tjejerna är ett strå vassare i år.

Hoppas lite grann på Calle men för att lyckas så får han nog dra ut pinnen ur röven och sluta att ta det hela så allvarligt.


/Zippo


Andra bloggar om: , , , , , ,


Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

RSS


Skapa flashcards