Nonsens, garrar och allt därimellan

Direktlänk till inlägg 11 mars 2010

Grisarna har landat

Av Zippo - 11 mars 2010 19:25

Cigarrer kan framkalla svåra anfall av ODO (Order-DisOrder) och de nyligen inflygna grisarna är bara ett uttryck för just detta.

Vad är det för grisar jag pratar om?

Det handlar om mitt senaste inköp av cigarrer.

Drew Estate är ett välkänd företag när det gäller smaksatta cigarrer och "Liga Privada No.9" är i princip ett av företagets försök att bana ny mark i form av icke smaksatta cigarrer.

Historien går sen att linjen Liga Privada No.9 togs speciellt fram för Drew Estates president Steve Saka att njuta av.

Ironiskt är det i alla fall att ett företag som är känd för smaksatta cigarrer har en president som vill ha icke smaksatta dito.


Liga Privada No.9 finns i diverse vitolas men just de som jag fick hem tillverkas i en lite mindre skala och kallas för "Flying Pigs".

Inte så svårt att förstå då det är ganska trinda till formatet och som kronan på verket så har de en liten knorr i ändan.

Personligen så skulle jag kunnat köpa dessa enbart på utseendet (de är ju så coola) men enligt de som har provat dessa så skall de även smaka riktigt bra.


Nedan lite bilder på Liga Privada No.9 Flying Pigs.

Klick klick på bilderna.


/Zippo


Andra bloggar om: , , , , , , , , ,


 



 


 


 


 

 
 
Ingen bild

hälsingland

13 mars 2010 15:51

glöm inte att lägga in dom i garderoben ja menar humidoren(typ din o hasses storlek på humidorer)skönt att våren har förbarmat sig igen,snön har krävt mycket blod o svett denna vinter eller som en granne sa,"fan va bra de e me lite snö,de blir så vitt o fint"en annan granne byggde ut 50 kvadrat veranda i helgen braka allt ihop av snötyngden,hälsingland.

 
Magnus

Magnus

14 mars 2010 13:49

Det ska bli intressant att höra ditt omdöme när du testat dem.

http://mj.bloggagratis.se

 
Hazzard

Hazzard

15 mars 2010 01:35

Tack för SMS:et i Sälen om att flygande grisarna hade landat hos dig. Verkligen fet cigarrer vi talar om i det här läget. En liten fråga med tanke på bilderna. Dom små vita prickarna på cigarrerna, vad är det?

/Hazzard

http://hazzard.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Zippo

15 mars 2010 20:31

Har ingen aning, de har ju varit på "avgiftning" några dagar så jag får kika lite närmare när jag hinner.
/Zippo

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zippo - 15 augusti 2013 14:15

Det sista är inhandlat, transport till flyget är bokat, transport från Arlanda likaså. Tja inte så mycket mer att säga....imorgon bär det hemmåt. Sista restaurangbesöket skall nu göras sen slafen. /Zippo...

Av Zippo - 14 augusti 2013 15:56

Som rubriken antyder så var det fiske som stod på menyn idag...satan vad kul det var. Dagen började dock lite sisådär då jag var tvungen att i panik se till att taxichaffisen hittade en toalett...snabbt skulle det gå...men det löste sig. Sen blev d...

Av Zippo - 13 augusti 2013 17:19

Tja, grabbarna har shoppat vad grabbar vill shoppa....skräddarsytt och lite programvaror. Sen blev det i nte så mycket mer...det är fan dyrt i Thailand..i alla fall om man skall märkesshoppa och kopiorna är många gånger rätt kassa. Jag hann även id...

Av Zippo - 13 augusti 2013 02:56

Med lite bättre sängar så sov man ju som en kung. Följdaktigen så vaknade jag lite tidigare än jag brukar så jag passade på att besöka gymet på hotellet. Det var nån vecka sen som jag ägnade mig åt den typen av aktiviteter så antagligen så är jag ö...

Av Zippo - 12 augusti 2013 17:15

Back on the hotel. Skräddaren hade tyvärr stängt för idag så jag och grabben tog en sväng runt "hooden" medans tjejerna gick och kika in lite shopping. Efter en vända så stannade vi på Landmark Hotels terass och drog en bira och vanilla shake. Göt...

Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

RSS


Skapa flashcards