Nonsens, garrar och allt därimellan

Alla inlägg den 3 juni 2010

Av Zippo - 3 juni 2010 22:17

Verkar som om "ryssvärmen" har kommit tillbaka och jag kan inte direkt påstå att jag har nåt emot det hela.

  

Nåja, idag så har jag i alla fall haft två bra ursäkter för att puffa på en cigarr.

Den ena anledningen är att "minigodzilla" fyller år (egentligen imorgon men vi kalasade med mormor och morfar idag) och den andra anledningen är sprungen ur massor av svett.

De av er som har tittat in på bloggen då och då vet kanske att jag började styrketräna förra hösten och otroligt nog så har jag hållit i mina 4 pass i veckan sedan dess.

Detta "slit" resulterade i att jag lyckades "bänka" 100kg idag.

Nu snackar vi tresiffrigt   .


En varm kväll, födelsedag och 100kg...ursäkter för att hala fram en H.Upmann Magnum 46 och fira var definitivt på plats.


En trevlig cigarr trots att just den som jag rökte var rätt så bångstyrig när det kommer till draget och brinnegenskaperna.

Dynamiken fanns där med variationer av peppar,ceder, lite jord och bitvis nötaktigt söta/krämiga toner.

Kroppen skulle jag beteckna som medium styrka mild.

Nog tycker jag just det här exemplaret av Magnum 46 (trots sina brister) förtjänar betyget 8-/10.


/Zippo


Andra bloggar om: , , , , , , , ,


 


 


 



Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards