Nonsens, garrar och allt därimellan

Alla inlägg den 24 september 2010

Av Zippo - 24 september 2010 23:09

Trots att jobberierna gick bra idag så är det andra saker som inte riktigt har klickat.

Dagens största besvikelse är bilen som fortfarande läcker glykol/vatten efter kamremsbytet (har redan varit inne för åtgärd 1gång).

Andra saker man kan reta sig på är att "vissa" hittar brutala mängder med svamp medans andra får nöja sig med det som växer i trädgården eller i värsta fall frodas runt underlivet.

Tja, livets lotter falla olika.


/Zippo


Andra bloggar om: , , , , ,





   

Av Zippo - 24 september 2010 22:41

Det känns att man har kommit igång med kneget igen och följdaktigen så var jag uppe med tuppen och satte igång och jobba (hemmavid men ändå).

Tydligen så har det gått bra då löpsedlarna har uteblivit.

Löpsedlar?...jooo är rätt säker/vet att om dagens jobberier skulle skitit sig totalt så skulle det haft potential att hamna på sedlarna.

Tja men nu var det inte det jag egentligen skulle skriva om utan det hela skulle handla om cigarrer och vin.

Relativt utmattad och lam så tände jag upp en Montecristo No2 Especial.

Den levererade som förväntat härliga lite saltsmakiga Kubasmaker.

Vinet för kvällen var en chansning i form av Copertino Rosso som jag läste lite om och jag måste tillstå att om man gillar rakt på sak robusta körsbärsmaker så var det riktigt bra.

Inte illa och förvånansvärt trevligt/robust vin för sina pengar (69:-).

Montecriston får 8+/10 och Copertino Rosson får 8" kanske plus"/10 men då p.g.a priset (annars -8/10).


/Zippo


Andra bloggar om: , , , , , , , ,




   

Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

RSS


Skapa flashcards