Nonsens, garrar och allt därimellan

Alla inlägg under september 2010

Av Zippo - 8 september 2010 23:10

Dagens IDOL bjöd ju inte direkt på nån som jag tyckte var självklar finalist men för att i alla fall dra till med nån så får det bli Alice.


1. Malin Brännlund (tror redan nu på topp 1-4 totalt sett)

2. Alice Hagenbrandt


/Zippo




Av Zippo - 8 september 2010 00:21

Vet inte vaför men......det känns väldigt mycket som.

"koooompis special price for you!!!".

Ncklas du skämtar väl eller?.


/zippo


Andra bloggar om: , , , , ,

Av Zippo - 7 september 2010 23:28

Tack vare gumman så har jag återigen fastnat i IDOL träsket.

Funderade som så att jag (istället för att bara skryta med mina idolkunskaper) skulle pricka in personerna som definitivt kommer att hamna i finalracet.

Jag tänkte att det skulle fungera som så att jag plockar ut 1 person från varje uttagning som jag tror kommer att gå vidare till finalomgången

Alltså hur svårt kan detegentligen vara och pricka in finalisterna?.

Egentligen inte så värst svårt tycker jag och startar härmed min inofficiella lista på finalplatserna.

(förutsätter att jag hinner kika in alla uttagningarna förståss)

Första finalplatsen går till..............Malin Brännlund.

Motivering: för att vara 20 bast så är det en otroligt självsäker tjej med egen stil

expressen.se

aftonbladet.se




1. Malin Brännlund (tror redan nu på topp 1-4 totalt sett)

2....

3....

Komer att fyllas på

Som sagt...borde egentligen jobba med det här :-)


/Zippo


Andra bloggar om: , , , , , , ,


Av Zippo - 5 september 2010 00:30

Som jag har nämnt tidigare så var det ju en synnerligen fin eftermiddag idag och självklart så åkte grillen fram med tillhörande köttbitar.

Nu var det ju inte lite kött som åkte fram utan 1,8 Kg entrecote och frågan man kan ställa sig är hur i h-e  man får ner dylika mängder kött.

Svaret är rätt enkel....rikliga mängder vin  .

Kvällens vin heter Le Tense Sassela och jag måste säga att vinet gjorde mig inte besviken.

Ett välbalanserad vin med nebbilolo druvan som uppvisade en hel del pondus och en smakpalett bestående av av röda bär, plommon, ek och vanilj.

Mycket behagligt vin som jag definitivt kommer att testa igen.

Vinet skötte sig även bra som komplement till "köttberget" som vi jobbade oss igenom trots att entrecoten kanske inte riktigt var det ultimata giftermålet.

Börjar också  lite smått tro att familjen består av renodlade barbarer då till och med minigodzilla (6år) smällde i sig 200-250gr kött i ett nafs.


Betyget för Le Tense Sassela 2006 blir 9/10.


**** EDIT ****

Har nu avverkat flertalet flaskor av Le Tense Sassela och detta har blivit ett av mina favoritviner.

Jämn kvalite och betyget har varje gång pendlat mellan 8/10 och 9/10.

**************


/Zippo


Andra bloggar om: , , , , , , , ,


 

Av Zippo - 5 september 2010 00:08

En Synnerligen härlig Lördagseftermiddag inbjöd till lite mer extravaganza cigarrövningar idag.

Har ju ett par Don Carlos God of Fire Robustos 2005 liggandes i hunidoren och det kändes som att det var dags att fyra iväg den ena idag.

För jag menar man skall väl inte ha cigarrer bara för sakens skull de skall ju faktiskt rökas upp också.

Hur som helst så var det med ett visst mått av ångest som jag tog itu med uppgiften och slutsatsen blir enligt följande.

Utseendemässigt så blir det full pott och detsamma gäller hur den uppförde sig gällandes drag rökutveckling och brinnegenskaper.

Kan inte bli så mycket bättre.

De duktigt fylliga men krämiga/lena smakerna av sötaktiga nötter, honung och frukter gjorde rökstunden till en behaglig upplevelse.

Kroppen tycker jag var medium styrkan betecknar jag som mild/medium.


Betyget för "gudaelden" blir 9/10.


/Zippo


Andra bloggar om: , , , , , , ,


 


 

Av Zippo - 3 september 2010 23:39

Jag är rätt fascinerad av att en mycket stor del av besökarna till bloggen läándar här tack vare den här sidan.

Almenäs vs bajsmannen.

Kan inte låta bli och undra vad det är för sökord som folk egentligen knackar in i Googles hysteriska sökmotorer.

Det är även rätt många hits på "vuxenblöjor" vilket gör ju mig inte mindre fundersam över vart mänskligheten är på väg.

Thats my 50 cents efter en flaska med Club Privado.

(provar med lite nya tags för att se om jag kan nå nya höjder :-)


/Zippo


Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

Av Zippo - 3 september 2010 22:50

Fredagen innebar ju även lite "ädla drycker" och då i form av Riojan Club Privado som jag blev tipsad om av en kollega.

Vinet görs av producenten Baron de Ley som jag har stiftat bekantskap med sen tidigare.

Smakmässigt så påminner de om varandra men jag tycker nog att Baron de Ley spöar Club Privadon.

Betyget blir 8/10.


/Zippo


Andra bloggar om: , , ,


 


Av Zippo - 3 september 2010 22:03

Som utlovat så skall jag vara lite mer frekvent med mina inlägg framöver så man kan väl se följande inlägg som bevis på mina intentioner :-)

Den aningen kylslagna fredagskvällen skulle ju självklart rökas in (man passar väl på så länge det går) och valet för kvällen blev en cigarr som den gode Hazzard hade så givmilt skänkt mig.

Nosotros (i det här fallet troligtvis Robusto) är en "joint venture" mellan Drew Estate och Don Giolito (Illusione cigars).

Då jag är rätt frälst när det gäller till Illusione cigarrer (cg:4,888 och F9) så lät ju  smakbeskrivningen på Nosotros ganska spännande (enligt nedan) .

“Spicy and clean on the palate with richness and power that really sneaks up on you"

Låter onekligen spännande men jag vet inte riktigt om det håller hela vägen ut.

Den initiala pepparn fanns där på ett närmast Pepin vis för att sen ligga och smyga hela vägen men det är det där med "richness and power" som jag faktiskt inte riktigt håller med.

Personligen så tyckte jag att Nosotros var en pepprig men relativt enkelspråkig cigarr som inte direkt överraskade.

Den smakade helt o.k men blev lite tråkig när halva cigarren var avverkad.

Betyget blir godkända men medelmåttiga 7/10


/Zippo


Andra bloggar om: , , , ,


 


Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

RSS


Skapa flashcards