Nonsens, garrar och allt därimellan

Alla inlägg den 16 april 2011

Av Zippo - 16 april 2011 01:11

Kvällen gästcigarr (har inte rökt den på ett tag) blev en La Flor Dominicana Double Ligero Chiselito Maduro.

Har två lådor av dessa så nu höll jag mig till den lite äldre lådan för dessa kan vara rätt elaka om det vill sig illa.

Nu slapp jag det värsta och hela rökupplevelsen blev riktigt behaglig.

Full kropp medium/full styrka med mörka smaker av choklad/kaffe/tobak och mylla.

Perfekt konstruktion och en lite smårolig utseende gör att jag sammantaget ger Chiseliton 8+/10.


/Zippo


 

Av Zippo - 16 april 2011 00:59

Ingen vecka utan vin.

Drog iväg och skulle inhandla diverse flaskor från Aprilsläppet idag.

Till min förvåning så hade inte personalen på systembolaget riktigt koll och gjorde i och med detta även mig förbryllad varpå en oplanerad flaska inköptes.

Det blev en spontanköp i form av en flaska Conde de Valdermar Gran Reserva.

Anledningen till köpet var att jag visste att bland de mest vällagrade (äldre) viner du kan köpa på systembolaget är just Rioja och då specifikt "Gran Reserva".

Relativt kryddig med inslag av plommon kombinerat med bra "pondus/kropp" får mig och släppa iväg en 8+/10 i betyg.


/Zippo


 

Vin
Av Zippo - 16 april 2011 00:56

Har lite grann glömt bort att jag har blivit med en "padda" (Ipad 16G 3G).

Passade på och inhandla en nu när teknikfantasterna fullkomligt skänker dessa till förmån för den nya generationen.

En rätt rolig pryl om jag får tycka och nog har den allt kommit till nytta/nöje.


/Zippo


 

Av Zippo - 16 april 2011 00:47

Kommer inte riktigt ihåg när under den gånga veckan jag puffade på en Montecristo No 3 men det spelar ju mindre roll.

Monten levererade riktigt bra och jag blir lite förvånad att jag inte har rökt fler av deras vanliga produktion.

Sälta kombinerat med kaffe och tobak på ett inte alltför påträngande sätt.

Skulle vilja jämföra me No 4 men utan dess styrka.

Bra cigarr helt enkelt.


Betyget för Montevristo No 3 blir 8+/10.


/Zippo


 

Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

RSS


Skapa flashcards