Nonsens, garrar och allt därimellan

Alla inlägg den 14 juli 2011

Av Zippo - 14 juli 2011 22:29

Tog pinsamt nog mina första löparsteg för i år den 3 Juli och när vändan på 5km var avklarad så avlade jag rena Opus Dei löftet att jag skulle springa 5 km samtliga dagar fram till semester (15 dagar med andra ord).

Nu funkade det inte riktigt hela vägen.

Dag 9 lyckades jag fixa men sen fick jag rätt ont i vaden och jag var tvungen att skippa rundan dagen efter.

Efter en dags vila så kändes vaden relativt bra och en ny vända gjordes men redan efter 2 km så började det göra rätt ont igen och idag så var det mer eller mindre haltande gångstil som jag uppvisade.

Nä jag blir nog ingen överstepräst inom Opus Dei men jag försöker i alla fall straffa kroppen till lydnad.

Vilar idag och imorgon sen skall det fan springas igen.


/Zippo



Av Zippo - 14 juli 2011 21:58

Lovade och återkomma till Tommasi Appassimento (nr 5354) som jag har druckit sen tidigare och jag tror att det är dags.

Jag tror att detta är ett vin som passar de flesta i smaken men personligen så tycker jag att den blir lite väl sötsliskig.

Mycket fruktig, körsbär, russin, vanilj och som sagt åt det sötare hållet.

På gränsen till att jag tycker att det smakar syltade jordgubbar i eftersmaken och då blir det för mycket.


Betyget från mig blir 7+/10 men jag tror att många gillar den här så prova gärna och bilda er egen uppfattning då denmed sina 89:- är billig i inköp.


/Zippo



Andra bloggar om: , , , , , ,


 

Vin

Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards