Nonsens, garrar och allt därimellan

Alla inlägg under augusti 2013

Av Zippo - 9 augusti 2013 03:34

Funderar lite på vad man skall göra idag...Man kanske skulle ta en promenad längs med stranden...det finns några riktigt fina stränder längre söderöver (som vi såg under vå kanottur).Eller så kanske man skulle ta en taxibåt över sundet och kika in livet i fiskebyn tvärs över (det bor ca 2000 personer på dessa öar..de flesta i byn).Tja jag hittar väl på nåt.Men när man börjar fundera över kommande aktiviteter så landar man ganska snabbt i vad man skall göra nästa sommar...blir ju sugen på sticka iväg då också.Men vart?...det tål att funderas på.Snus och cigarrlagret var bra planerat den här gången..har 4 garrar kvar och lika många snusdosos så det klarar jag mig bra på.Nä dax och dra till skithuset.../Zippo

Av Zippo - 8 augusti 2013 12:03

Örona hämtade sig efter några timmar med hjälp av alvedon och lite senare några bira.Idag så har örona känts o.k och det är med rejäl avundsjuka jag följde med på dykbåten när grabben skulle dyka på ett bra ställe.TG Basi, udden högst upp på Perhentian Besar.Tydligen så hade det varit riktigt bra dyk där de hade sett en sköldpadda en relativt sällsynt Napoleonfisk samt en jättemuräna som enligt uppgift hade sett ut som en stor boaorm.Fick i alla fall en pratstund med han som körde nåten och hann även knäppa av lite bilder.Annars inget nytt under solen (avverkade bok nr 11 idag) och om 4 nätter så drar vi till Bangkok./Zippo

Av Zippo - 7 augusti 2013 12:50

Då har man avklarat vrakdykningen i alla fall och det var nog det sista som jag dök den här semestern.Vraket var rätt kul och vi så några roliga fiskar också (några drakfiskar, bambo shark o.s.v)Det var ju ett stort vrak så det var inga större problem att få plats i lastutrymmet kan man säga.Sen det negativa....strömt som fan (men vi höll oss på "läsidan") men vad som var värre var siktet..bara nån meter.Det blev en och annan överraskning när saker och ting dök upp från ingenstan...kände definitivt att jag inte hade koll.Uppstigningen gick kanonbra...till jag kom till ytan..då jäklar gjorde det ont i vänster öra och det höll i sig i flera timmar och jag räknar med och ha ont i alla fall tills imorgon....inte kul.Så inga mer dyk för mig...grabben kanske tar en till.Det var allt för den här gången./Zippo

Av Zippo - 6 augusti 2013 13:13

Det hade dykt upp ett rätt intressant dyk.Sugarwreck...nån gammal 40meters transportfartyg som ligger på 18 meters djup.Fan nu hoppade vi på det...ingen vanlig dyk utan efter det så är vi certade för vrakdyk..kulGrabbens djupdyk idag innebar ju att han är certat för att dyka djupare än vad jag är...så han kommer att ha 2 specialcertar..kommer han upp i 5 så är han advanced open water certat.Gllar inte att han ligger föra mig...få se om jag tar den där djuphistorien jag också....allt beroende på mina öron...vi får se imorgon./Zippo

Av Zippo - 6 augusti 2013 12:05

Det bidde inge dykning för mig idag, grabben gjorde däremot sin djupdyk så alltid nåt.Så det blev en tidig morgon idag med och vi var först på plats.Lika bra det för när vår grupp kom upp så hade en massa båtar kommit till siten och jag uppskattade det till ca 40 dykareSom var nere på samma plats...måste ha varit lite trångt därnere.Själv så satt jag kvar i båten och softade.Kändes lite tråkigt dock så vi skall till dykshoppen och kika vad som skall hända framöver.Det blir även en "ledig dag" här snart då firandet på slutet av Ramadan börjar.Skall enligt uppgift vara värre än kinesiska nyåret...alla malajer är lediga..bara en och annan kines som jobbar :-)Insåg idag att vår resa faktiskt har ett slut...10 dagar kvar (eller nåt)..men dessa går ju förbaskat snabbt förbi.Jaja...man kommer till gamla svedala till slut :-)Men..man kan ju göra som en Belgare som jag snackade med idag.Han kom hit för att dyka....och skall stanna lääääääänge.Kanske i Thailand...kanske i Malaysien..han visste inte..men hoppades på att även jobba som dykinstruktör....skulle dock dyka upp lite mer erfarenhet först..och certa sig./Zippo

Av Zippo - 5 augusti 2013 14:25

Fndive som vi gjorde idag var inte så speciellt fun för min del.När vi skulle upp så fick jag nåt förjävligt ont i ena örat...till råga på allt så kom det blod ur näsan.Hmm..ungefär som det var igår..ont i örat...och jag tyckte att det smakade blod i munnen radn då men var inte säker.Detta betyder då att jag skippa dyket imorgon så örat får vila ett tag...grabben ska dock iväg på djupdyk..jag hakar på i båten i alla fall.Resten av dagen (dyket gjordes på morgonen) har det blivit det sedvanliga...sol och läsa böcker.Nä snart dags för Mangokyckling så jag fimpar det här nu./Zippo

Av Zippo - 4 augusti 2013 14:40

Då jar vi gjort det sista dyket som man skall göra innan man blir Padi Open Water certifierad.Det v ar inga större problem och nu ör vi som sagt klara dykare.Men vi fortsätter med några dyk till.Imorgon så skall vi till sharkpoint där vi hoppas få syn på hajar, mer troligt så blir det nog sköldpaddor.Dagen efter det så skall vi på nytt dyk...lite special då vi skall ner på 30 meter..siten kllas för "Tempel of the sea".Ska vara ett av de bättre ställen häromkring.Dagen efter det så blir även det lite special då vi skall göra vrakdyk.Tror vi nöjer oss med det....Inatt så blir det återigen åska..regnar som fan just nu (kl 21:00) men det är nog fint imorgon när vi vaknar...precis som vanligt.//Zippo

Av Zippo - 4 augusti 2013 07:20

Sådär ja, då är dyk nummer 3 avklarat och denna gången så var det aningen djupare då vi landade på 18 meter.Turen gick runt ett rev och det var ju en och annan firre som simmade förbi oss.Väl uppe så passade vi på och skriva slutprovet med 50 frågor och det gick ju lysande för både mig och grabben.Vi missade bara 1 respektive 2 frågor så inga problem där.Om 2 timmar så är det dags för det avslutande dyket..litet prov med av/på cyklopet på 18m samt lite "hovring" står på schemat sen är vi klara och certade...känns bra.Nu återstår det och fundera vilka ytterligare dyk vi skall göra...vi klurar på det då det finns några coola ställen och dyka på./Zippo

Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013
>>>

RSS


Skapa flashcards