Nonsens, garrar och allt därimellan

Alla inlägg under mars 2007

Av Zippo - 30 mars 2007 22:39

Det var ju ett tag sen sist.Hur som helst så har man nu någorlunda kommit igång med jobbet igen. Fast det går ju inte helt smärtfritt kan jag lova.Har även hunnit skicka upp lite bilder för omvandling till pappersformat Fujidirekt fast jag personligen nappade på ett erbjudande som går ut snart Fujidirekt erbjudande.Det var ju inte direkt ett nöje att skicka upp 300 kort (0,5 Gb) data men var det värt.Det gick även förvånande snabbt (efter bara 36 timmar så hade vi korten hemma) fantastiskt må jag säga.På tal om kort så har jag även sysselsatt mig med o fundera över en digital systemkamera de senaste dagarna.Länge har jag haft Nikon D70/D80 i tankarna men så upptäckte jag att mina 15 år gamla Pentaxobjektiv funkar perfekt med de nya Pentaxmodellerna så nu blir det nog en sån här istället K10DVi får se vad som händer./Zippo

Av Zippo - 15 mars 2007 09:27

Grabben fyllde år under tiden i Thailand men han har inte fått nå present ännu så det är/var dags att ta itu med det.När han nu är så intresserad av spel o.s.v o hans dator börjar bli till åren så var ju valet av present ganska enkelt.Klart grabben skall ha en "uppdaterad" dator.Har beställt följande.ADM upgrade paket och Grafik kort.Grafikkortet o moderkortet har passiv kylning (flänsar) så jag hoppas på att kunna hålla ner ljudnivåerna.Kikar även på en ny chassi men har inte bestämt mig ännu vad det skall bli.Att grabben får en snabbare dator än farsgubben får jag väl leva med.....en stund i alla fall./Zippo

Av Zippo - 13 mars 2007 12:30

Återställningen till Svensk tid verkar ta sin tid, vaknar kl 05:30-06:00 varje morgon för att sen somna totalt utmattad vid kl 21:00.Att arbetet sen flyter på i nån slags plågsam förvirring gör ju inte saker o ting lättare (lösenord och övrig jobbrelaterad info är som bortblåst) kanske börjar man bli senil vad vet jag. Nu skulle man behöva en pannkaka med lite "joy" på.Hur som helst så är ju saker o ting som det är, hoppas bara att det som känns jobbigast går över inom en vecka.Har även lite svårt att förlika mig med kommentarer som...ooooh vad fint väder, vad varmt det är o.s.v för jag tycker bara det e kallt o tråkigt oavsett vad alla andra säger./Zippo

Av Zippo - 11 mars 2007 20:04

Då var man hemma igen (sen igår) o imorgon så skall man jobba, inga problem med att hålla sig för skratt med andra ord.
Nu återstår det bara små detaljer som att anpassa sig till den Svenska tideräkningen, man e ju trött som fan redan kl 18:00 (vaknade kl 05:00 imorse pigg som en lärka).

Igår så rusade jag i 180 till systemet o införskaffade mig en flaska rödtjut (det blir lite tradigt med öl i längden), mycket gött vill jag lova.

O.K dags att tömma resten av flaskan, skicka in en pirat DVD för o sen somna på soffan.

Kastar upp lite mer bilder från Ton Sai Bay o frammåt.

/Zippo

Av Zippo - 10 mars 2007 08:12

Regnigt värre, om 2 timmar så går vi ombord på planet till Stockholm.
Hur som helst så har jag precis cashat in en hög med euro, känns bra måste jag säga.
Vi ses snart.

/Zippo

Av Zippo - 9 mars 2007 13:49

Vi lamnar Bangkok 00:50 lokal tid o landar i Helsinki 06:40 Suomi tid flight AY098.

Vi far val se om detta haller?

/Zippo

Av Zippo - 9 mars 2007 13:39

Det verkar inte bli nan Osaka trots allt, nu skall vi infinna oss pa terminalen kl 23:00 for ett direktflyg till Helsinki.
Forutom det sa har vi haft den basta middagen under Thailandsvistelsen ikvall.
Jag personligen kakade jag oxfile som tillagades framfor mina ogon, nan lamm, adelost och en sjysst sushitallrik som jag blockade ihop.

man kan ju ha det samre.

/Zippo

Av Zippo - 9 mars 2007 11:05

Nu ar det vantan som galler, passade pa och knalla in i deras baravdelning med cigarrlounce.
Det blev nagra hojda ogonbryn nar jag i egenskap av "fluffkladd" sandalnisse hivar upp min resehumidor o borjar valja vilken cigarr som skall forgylla min vantan.
Aven jag hojde pa mina ogonbryn nar jag skulle bestalla en ol...kostade ungefar 4-5ggr mer an det dyraste stallet hittils (helt i klass med Svenska priser).
Hur som helst sa har jag checkat upp lite andra saker ocksa, exempelvis sa ar Osaka 2 tidszoner langre bort.
Sa det innebar en 5 timmars fligt dit (vi lyfter 22:00 Thai tid o landar 05:00 japan tid).
Efter det blir det val en mindre lustig vantan pa Osaka
terminalen (hoppas pa hotell men tror inte att det blir sa) innan vi lyfter mot Helsinki kl 12:00.
Landar i Finland gor vi kl 15:15.
Men vad gor man inte nar man e lite snal....

Pa tal om flyplatser sa raknade jag efter hur manga sana jag hade varit pa i Thailand under mina resor har o jag kom upp till 7st, inte illa om jag far saga det sjalv.

Har lite tid over just nu sa jag listar upp alla transportmedel som har kommit till anvandning under denna manad.

fots, motorcykel, taxi, minibuss, farja, bat, longtailbat, songtaew, motorcykeltaxi (ej tuk-tuk), skytrain, tunnelbana, speedboat, limousine (fast det vet det fan om jag skulle kalla det) o flyg.

Time is up so......

/Zippo

Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2007 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards