Nonsens, garrar och allt därimellan

Alla inlägg under december 2009

Av Zippo - 31 december 2009 15:58

Nyårsmenyn är nu klar.

Äldsta dottern skall ge sig i kast med förrätten.

Jag tar hand om varmrätten och Minigodzilla och grabben ansvarar för efterrätten.


Följande skall det bjudas på.


Förrätt:

Serranoskinka med en sallad av melon, parmigiano-reggiano, paprika och vindruvor.

Varmrätt:

Helstekt oxfile med Italiensk potatispure och sockerärtor.

Efterrätt:

Syrlig Pannacotta med blåbär.


Blir gott det här   


Gott nytt år.


/Zippo


Andra bloggar om: , , , , ,

Av Zippo - 31 december 2009 12:50

Som jag skrev i förra inlägget så var vi inbjudna hem till Hazzard på middag för ett par dagar sen och av nån anledning så kommer jag alltid hem med godsaker när dylika besök äger rum.

Denna gången var inget undantag.

Presenterna denna gången bestod av A. Fuente No.77 "Shark" samt en A Fuente Casa Fuente Corona Gorda.


Passar men andra ord på och tackar Hazzard med familj för middagen, sällskapet och cigarrerna.

Det var mycket trevligt.


Klick klick.


/Zippo


Andra bloggar om: , , , , , , ,



 


 


Av Zippo - 31 december 2009 12:41

De senaste dagarna har bjudit på två tillfällen att njuta cigarrer på.

Den ena gången var under Söndagens middag hemma hos Hazzard då jag puffade en H.Upmann 48.

Den andra gången satte jag ner mig ner i garagebygget med en La Gloria Cubana Medaille D'oR No 4 i näven.


Båda cigarrerna får mycket höga betyg med La Glorian i egenskap av 8 åring som vinnare.


Klick klick.


/Zippo


Andra bloggar om: , , , , , ,



 


 

Av Zippo - 31 december 2009 11:54

Årets fyrverkerier äro inhandlade så nu återstår det bara att lista ut vad det skall bli till middag ikväll.


/Zippo


Andra bloggar om: , , , , ,


 

Av Zippo - 26 december 2009 15:46

Skrev några dagar sen att jag såg fram emot och puffa cigarrer sittandes i en badtunna.

Nu blev det ju inte riktigt som så då den beryktade tunnan var bottenfrysen och allmän rökförbud låg över nejderna.

Det intressanta var att mina kollegor tydligen var mer desperata än vad jag var då kreativiteten flödade friskt och trots alla förbud så puffades det en hel del cigarrer under kvällen.

Hur vi/de löste det hela tänker jag inte gå in på här.


Under juldagen så hade vi fått nog av all julmat och grillen (och garren) åkte fram som amen i kyrkan.

För att lyxa till det hela en aning så tände jag upp en Opus X xXx "Power Ranger".

Mitt exemplar var Ca 2-3 år gammal så man skall inte blanda den här med Hazzards färskare cigarrer.

Jag hade även fullt upp med köttbitarna för att till fullo "hänga med" cigarren så omdömet levereras lite mer från höftet än vad som annars är brukligt.

Opusen startade med mycket peppar innan mildare trätoner med en sötaktig russinsmak i bakgrunden tog vid.

Avslutningen var mer åt det nötaktiga hållet blandat med läder (med russinsötman kvar).

Draget var perfekt, konstruktion och utseende likaså.

Kropp medel styrka medel.


Opus X xXx får av mig 9/10.


/Zippo


Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,





 


 


Av Zippo - 26 december 2009 14:15

Om man har varit ultrasnäll så kan det gå så här.

Klappar,klappar och ännu mera klappar.


/Zippo


Andra bloggar om: , , , , ,


Av Zippo - 18 december 2009 23:44

Det svenska företaget Xcerion räknar med att sopa banan med Microsoft o.s.v i framtiden.

Hmmm, jag är inte så säker på det hela.

Visserligen så tror jag att om några år så kommer de eller andra med liknande molnbaserade lösningar ha en ganska stor del av privatkundsmarknaden men total övertagande.

Nope.

Inte om folk har lite under pannbenen vill jag påstå.

All snack om integritet,FRA,Acta o.s.v är ju som bortspolat med lösningar som detta.

Förr eller senare så kommer offentlighetens lampa att lysa på bristerna i det hela och så landar allt i någonting helt annat.


Men det är bara vad jag tror.

:-)


/Zippo


Andra bloggar om: , , , , , ,

Av Zippo - 18 december 2009 23:27

Förutom alla sedvanliga" cigarrbeställningar från kollegor inför helgerna så fick jag ytterligare några efter en del snack om cigarrer under julbordet härom veckan.


Ser däremot fram emot Måndagens "verksamhetsplanering" som jag räknar med att tillbringa (framåt kvällen) liggandes i en badtunna och en fet cigarr i näven.

Vad det blir får vi se men jag kan redan nu lova att jag inte blir inte den enda som kommer att puffa.


Mina mer handgripliga cigarrerfarenheter under veckan sträcker sig till provpuffande av den nyinkomna lådan med Rafael Gonzales Lonsdales.


Måste säga att jag blev en aningens besviken på den brutalt linjära smaken som den presenterade.

Snabbbetyg får bli 6+/10.


/Zippo


Andra bloggar om: , , , , , ,

Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

RSS


Skapa flashcards