Nonsens, garrar och allt därimellan

Alla inlägg den 14 december 2009

Av Zippo - 14 december 2009 22:47

Det blir en liten "snabbreview" utan bilder om Sancho Panza Bachilleres som jag fick hem för ca 1 vecka sen.

Lådan som jag rökte ifrån var från -98 så det borde väl klassas som vintage.

Inte så märkvärdig till utseendet utan snarare mot det lite "ruffiga" hållet.

Lådan luktade (vid sniffning) lite för mycket "källare" som drog lite åt mögelhållet så jag gissar på att de har någon gång har befunnit sig i betydligt fuktigare miljöer.

Mina exemplar såg dock bra ut utan spår av några mögelangrepp.


Smakerna började otroligt milt med gräsighet och nåt sött likt socker rostade mandlar i botten.

Efter hand så började toner av peppar och typisk kubans sälta smyga sig in och avslutningen var förvånandsvärt pepprig för en så pass gammal cigarr.

Under hela cigarren så kunde man ana den där lite sötaktiga smaken i grunden.

Jag gillade den skarpt då den bjöd på komplexa smaker och en trevlig variation under resans gång.

Kropp mild/medium, styrka mild.


Betyget blir 8+/10.


/Zippo


Andra bloggar om: , , , , , ,

Av Zippo - 14 december 2009 22:40

Förra veckan avslutas med Julbord i jobbets regi vilket resulterare i att en annan drösade hem kl 01:20 på natten.

Klok som jag var så skippade jag i alla fall äventyren som kollegorna sysselsatte sig med fram till småtimmarna.

Lördagen bjöd földaktigen på inga stordåd men under Söndagen så lyckades jag i alla fall med konststycket att dra igång golvvärmen i "garaget".

Hur som helst så går bygget frammåt i sakta mak och jag har redan kapitulerat vid tanken att det INTE kommer att vara klart innan jul.


/Zippo


Andra bloggar om: , , , , , ,

Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards