Nonsens, garrar och allt därimellan

Alla inlägg under september 2008

Av Zippo - 29 september 2008 22:20

Vem behöver Gröna Lund när hela ekonomin åker berg o dalbana.

USAs krispaket röstades ner  i representanthuset och jag inte ens föreställa mig hurdan panik det måste råda bland de ekonomiska instituten i framför allt USA.

Inte nog med att det hela börjar bli hysteriskt, nu skall paniken spridas till hela världen.

Tycker bara att nån borde stanna upp och se på det hela med lite klara ögon och agera därefter för just nu känns hela situationen ganska så "konstruerad".


Är man lite konspiratorisk lagt så kanske man kan se likheter med nedanstående film.


Mer om detta DN,SvD och Di.


/Zippo


Andra bloggar om: ekonomi, panik, hysteri, kris, pengar, märkligt

Av Zippo - 28 september 2008 23:09

Då var det nog kört för Räikkönen och hans chanser till och vinna Formel 1 i år.

Efter dagens avåkning i slutvarven så måste man nog inse faktum och avpolletera Räikkönen från titeldiskussionen.

Annars så var tävlingen en relativt händelserik historia men ett par incidenter där "pace cars" var tvungna att visa sig på banan med rejälä omkastningar i placeringslistorna som följd.

Mest dramatik orsakade väl Massas rivstart med tankslangarna hängande efter bilen. 

Om jag har förstått saker och ting rätt så är det precis sådana här kvälsstävlingar man kommer att få se mer av från andra sidan jorden.

Detta för att tidpunkten skall passa oss Europeer lite bättre.


Massa eller Hamilton det är det som är frågan när 3 tävlingar kvarstår.


/Zippo


Andra bloggar om: formel 1, massa, hamilton, räikkönen, singapore, tävling, drama

Av Zippo - 28 september 2008 22:43

USAs ( i slutändan) skattebetalare skall rädda investmentbankernas vidlyftiga leverna med en så kallad räddningspaket.

Det som  jag undrar över är om det verkligen är nån som tror att räddningspaketet verkligen kommer att rädda nåt.

Inte jag i alla fall då jag anser att man bara skjuter det oundvikliga framför sig.

Är det verkligen ingen som inser att finansjepparna bara har hittat en ny "sucker" i form av skattebetalare som man kan sko sig på.


På något vis så känns hela räddningspaketet som en "återställare" efter en blöt kväll på krogen och inte brukar man väl anse att det tilltaget är ett friskhetstecken precis, snarare tvärtom.


/Zippo


Andra bloggar om: sucker, ekonomi, baksmälla, återställare, pengar, räddningspaket

Av Zippo - 26 september 2008 23:45

Huvva!.

Har missat (eller rättare sagt inte orkat) skriva nåt de senaste dagarna.

Var på god väg med FRA kommentarer igår men nu känns det som om det kvittar.

Idag (Fredag) så har det i alla fall snurrat mer än vanligt och det känns definitivt som om smekmånaden på det nya jobbet är över.

Av nån outgrundlig anledning så har jag blivit inkastad i alla projekt som pågår just nu (känns så i alla fall)  och jag vet inte hur det skulle ha gått om inte lunchherfen med Peter E hade ägt rum idag.

Gud ske lov för dessa stunder av reflektion med en cigarr i näven.

Kvällen avslutades med en middag hos svärisarna (råbiff,vin och lite ost som avslutning) och jag kan inte annat än tacka CF o GF för kvällen.


Ha de.


/Zippo


Andra bloggar om: middag, snurra, jobb, smekmånad, över, fredag

Av Zippo - 24 september 2008 22:11

Cool bil kräver cool förare.

Grabben i filmen nedan "platsar" då i alla fall inte.


/Zippo


Andra bloggar om: humor, kul, bil, lamborghini, cool, roligt, nej nej nej

Av Zippo - 24 september 2008 21:21

Läste på expressen.se att enligt en undersökning så gör botox underverk för dejtinglivet.

Vid närmare titt på artikeln så visade det sig att undersökningen egentligen handlade om vilka man tyckte var snyggare än andra.

O.K, troligtvis så stämmer det till en viss del att om man rätar och slätar ut saker en aning så upplevs man lite snyggare.

Men om man ser på saker och ting med lite annan perspektiv så kanske "försköningar" trots allt har vissa bieffekter när det kommer till dejting.

Det kan ju vara som så att psykopater dras som flugor till skit när de möter personer som öppet signalerar att de inte kan stå emot marknadskrafterna och följdaktigen är påverkbara.


Skulle jag vara psykopat så skulle jag i alla fall se "fixade" personer som lätta offer.


/Zippo


Andra bloggar om: psykopat, skönhet, operation, botox, offer, dejta

Av Zippo - 23 september 2008 19:39

Då har det otänkbara hänt igen.

En galning får för sig att han skall göra sig ett namn, greppar vapnen och skjuter hej vilt i en skola.

Själv så reagerade jag nog lite mer än medelsvensson på nyheten då jag trots allt har starka band till samhället ifråga.


Det känns otroligt märkligt att jag var där med familjen för bara en månad sen för att kalasa lite och inte blir det bättre av att jag har släktingar som går i nämnda skola.

Kan meddela att släktingen ifråga mår bra men rent allmänt så verkar situationen aningens kaotiskt för tillfället.

Konstaterar med stor oro att om det kan hända i idyllen Kauhajoki så går nog ingen säker och det är bara en tidsfråga innan det smäller även i Sverige.



Läs även:

Aftonbladet, Expressen, DN, SvD


/Zippo


Andra bloggar om: galning, skjuta, kauhajoki, massaker, otäckt, släkt

Av Zippo - 22 september 2008 20:17

Undrar om inte vardagen innehåller lite mer spänning än vad en normal medelsvensson klarar av.

Skall inte jorden slukas av svarta hål (Cern) så kan i alla fall ens bostad rätt som det är vara nån annans bostad.

Mer om det på Di och e24.

Nu kommer ju jag gå runt varje dag och undra om jag har ett hem eller inte när jag kommer hem.

Inte kan man sitta i lugn och ro och få sin frisyr fixad heller utan att nån galning skall parkera en bil i ens knä.

Mer om det på aftonbladet, DN och Expressen.

Nu är det ju i och för sig ganska långsökt i mitt fall då de längsta hårstråna på mig växer på helt andra ställen än huvudet.

Men jag kunde i alla fall ha blivit påkörd då jag trots allt jobbar "runt hörnet" från där det inträffade.

Dagens mest spännande händelse för mig var tågresan till jobbet.

Inte nog med att det var länge osäkert om jag skulle lyckas hitta en sittplats (det blev en hård träbänk i Tuffs lekhörna till slut) det fanns även en stor risk att vi skulle köra över några vilsna får som sprang på spåret någonstans kring Bålstad.


Det var nästan mer än vad hjärtat klarade av men än så lever jag i alla fall.


Ha de.


/Zippo


Andra bloggar om: spanning, kapa, bostad, svensson, får, sj, bil, frisör

Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards