Nonsens, garrar och allt därimellan

Alla inlägg under december 2008

Av Zippo - 31 december 2008 15:27

Vill härmed önska er alla gott nytt år.

Jag hoppas verkligen att 2009 blir (trots alla mörka moln i horisonten) ett synnerligen lyckat år för oss alla.


/Zippo


Andra bloggar om: gott, nytt, år, 2008, 2009

Av Zippo - 29 december 2008 21:00

Till många (alla?) hundägarnas och för den del även andras förtret så är jag en sån där människa som fullkomligt älskar en rejäl fyrverkeri på nyårsafton.

Jag är däremot inte heller så förtjust när man smäller och skjuter raketer i tid och otid men som sagt var, nyårsafton tycker jag nog att man kan ta i lite grann.


Med detta sagt så  ville jag bara presentera årets laddning som skall upp i rök.


/Zippo


Andra bloggar om: fyrverkeri, smällare, pang, raket smällar, nyår, handla


Av Zippo - 29 december 2008 20:43

Julhelgen har gått i hostandes tecken.

Inte så mycket jag men däremot resten av familjen men igår så hann baciluskerna ikapp även mig.

Då jag trots allt skulle iväg och jobba idag så var det ju läge att puffa en "jag tycker synd om mig" cigarr och då det var så embarmerligt kallt igår så var det lika bra att tända upp grillen också.

Köttabiten blev makalöst lyckad (kan det vara nåt speciellt med grillning i kall luft) och cigarren gjorde även den sitt.

Tyvärr så tar kylan lite grann udden ur smakerna men det är ju som det är.

Gårkvällens cigarr var i alla fall en La Gloria Cubana, fotat här liggandes på julklappen min.


/Zippo


Andra bloggar om: cigarr, puffa, kallt, grilla, hosta, snuvigt, jobba

Av Zippo - 28 december 2008 13:54

Mellandagssöndag men fototriss rullar på.

Veckans tema var valfri från tre teman nämligen genom,trekantigt och kroppsdelar.

Jag valde denna gång kroppsdelar och nedan kan ni se mina tre nyfotade bidrag. 


Passar också på och tackar alla som har tagit sig tid och kommentera mna bilder och önskar er alla GOTT NYTT år.

Vi "ses" igen år 2009.


/Zippo


Andra bloggar om: fototriss, kroppsdelar, utmaning, foto, bilder, välj, kul

Av Zippo - 25 december 2008 23:11

Läste på aftonbladet.se att man hade dragit upp en gråsugga på 1,7 Kg.

Nice,det vore ju himla trevligt och ha sådana springande i huset :-)

Noterade också en lustighet i det hela.

"De är asätare som livnär sig på kadaver".

Inte så olik grevinnan i förra inlägget med andra ord.


/Zippo


Andra bloggar om: kadaver, livnära sig, gråsugga, havsdjup, läskig

Av Zippo - 25 december 2008 22:49

Ja hur skall stackars grevinnan klara sig med nåt annat än 420 000:- i veckan , det tål faktist att tänka på.

Fast egentligen så har jag väldigt svårt att förstå hur man kan spendera lika mycket pengar på en vecka som en normalfamilj i Sverige spenderar under ett helt år.

Obegripligt är också hur fan man nu kom fram till 420 000:-.

Enligt expressen så spenderar hon enligt följande.

Resor 63 000 kr
Kläder 35 000 kr
Kemtvätt 5 100 kr
Skötsel av hästar 12 000 kr
Personlig tränare 2000 kr
Blommor 4 700 kr
Hår- och hudvård 7 900 kr
Personlig assistent 17 000 kr
Hem- hjälp 12 000 kr
Nöjen & RESTAURANG 12 000 kr


Det e bara o plussa ihop och inte fan blir det 420 000:- i alla fall.


Ja ja oavsett vilket så är det i alla fall summor som jag aldrig kommer att komma i närheten av.


/Zippo


Andra bloggar om: pengar, spendera, miljonär, felaktigheter, slampa?


Av Zippo - 24 december 2008 11:59

Dopparedan är här och snart skall jag skrämma barn med tomtar och frossa i julmat.


Vill med detta önska er alla EN GOD JUL.


/Zippo


Andra bloggar om: god, jul, önskar, tomte, julklapp, barn, julmat

Av Zippo - 24 december 2008 11:53

Har aldrig sett möbler som tar så liten plats som dessa från Casulo.

Måste vara otroligt praktiskt (för vissa) att kunna ta med sig "hela lägenheten" i form av en liten låda.


Nedan före och efterbild samt en filmsnutt som visar hur det går till.


/Zippo


Andra bloggar om: möbler, inredning, tips, compact, living, casulo, praktiskt, otroligt

Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8 9 10 11
12
13 14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards