Nonsens, garrar och allt därimellan

Alla inlägg under juli 2007

Av Zippo - 31 juli 2007 22:28

Hmmm.

Synen som mötte mig när jag väl var hemma var nedanstående.

Ja, ja, jag vet vad ni tänker...ytterligare en ansvarslös förälder som låter ungarna göra vad som faller dom in.

Skall genast poängtera att det var skarpladdade vapen så jag hade inte mycket till val....det är inte för intet hon kallas för MiniGodzilla the destroyer of worlds.


/Zippo



Av Zippo - 31 juli 2007 21:47

Hann knappt hem innan jag slängde mig i min bil o satte fart till min pusher 7en.


Till råga på allt så fick jag med mig en väl lagrad referenscigarr att parallellröka och utröna vad lagring kan göra för smakerna.

Hmmmm, här skulle det puffas.


Fick även med mig Hazzards ranson, det utnyttjade jag till fullo genom att skicka SMS till honom och berätta att jag hade hans cigarrer i "tryggt" förvar och det var dags för honom att bli snäll...det funkade ypperligt.

Tror att jag kommer att slippa "dryga" sms från amatörseglare framöver.

He, he.


Kvällen flöt sen på i sakta mak med mat i magen och cigarrer i båda nävarna.

Inte illa pinkat på en Tisdagskväll.


Flor De Ybor City får väl godkänt.

Vad det gäller lagrad vs icke lagrad så fanns det en skillnad i form av mer fyllig och avrundad smakpalett i den lagrade men jag tyckte inte skillnaden var så jättestor.


Tack till 7en för referenscigarren.


/Zippo






Av Zippo - 31 juli 2007 14:56

Hazzard det sluga kräket SMSar soliga "guppapåvattenienlitenjolle" bilder.

Nu hatar jag honom ännu mer.

Sånt där gör man inte ostraffat.


Men njut......bara njut....för nästa vecka skall du också jobba....så det så.


Sen har JAG semester.


/Zippo

Av Zippo - 31 juli 2007 11:56

Då var halva dagen avklarat och jag är några timmar närmare, grill,vin och cigarrer.

Den nya kollegan och chefen har varit på besök och stackarn såg ut som en skrämd hare som har fastnat i strålkastarljuset.

Jag förstår honom för jag ser ju ganska imponerande ut (och då menar jag inte FET).

Men hur som helst så beslutade jag att inte småjäklas med honom.


Har även pratat lite med Hazzard som just nu guppar runt i nån plastjolle i skärgården och har det bra....kräk jag hatar dig.

Kastade även ett öga på 50-taggarens blogg och konstaterade att den gamle behövde vila (är vi lite ovana med arbete?).


Jag rockar vidare. ...dagen e snart slut.


/Zippo

Av Zippo - 31 juli 2007 08:58

Tisdag.

Veckan rusar på verkar det som.

Vädret ser ut o vara si så där, kanske klarnar det upp kanske inte.

Tja det berör ju inte mig så lika bra o sluta o fundera på det.


Idag skall jag få besök av Chefen och en ny kollega till mig, har hört att den nya kollegan skall vara ung så det gäller o sätta honom på plats direkt.

Hmmmm...vad kan passa som lämplig 1st impression den här gången.

Tjaa det är ju Pride på G i Stockholm så följande kanske skulle passa.


En diskret klapp på rumpan åtföljd av en lyster blick......det sätter nog myror i skallen på honom.


Tror att jag kommer o få vara ifred efter det!...eller?...det kan ju slå fel också.


/Zippo

Av Zippo - 30 juli 2007 22:04

Dagen flöt på i rasande tempo, hann dock inte göra det som jag hade försatt mig o göra.

Det får väl bli ett nytt försök imorgon på den fronten.

Passade på och skratta/håna de kollegor som hade kommit tillbaka från semestrarna (det hade tydligen varit mycket regnande).

Fast egentligen så tycker jag lite synd om dom.


Väl hemma så blev det till o vända i dörren o dra iväg o felsöka svärfars internetförbindelse.

Felet visade sig vara i själva burken och jag har väl mina misstankar vad det rör sig om.


Väl hemma vid 20:00 snåret så möttes jag av glädjebesked, cigarrerna är klara för avhämtning.

Tänkte nästan slänga mig i bilen o hämta godsakerna på en gång men stålsatte mig...sparar det tills imorgon.


Ser det redan framför mig, grill, vin o en cigarr imorgon kväll.


Ha de


/Zippo


Av Zippo - 30 juli 2007 11:17

Då har man latat  lite under helgen (Söndagen), följdaktigen så blev det inga inlägg igår.

Söndagen kan sammanfattas med. 

Slöa, ta det lugnt o kika på T3 som avslutning innan det var dags o lägga sig.


Måndag morgon bjöd däremot på "full ös medvetslös" direkt från start.

Men jag tror att jag börjar få kontroll på läget, skall i alla fall ta lunch nu så det så.


2 Veckor kvar till semester del 2 (det börjar närma sig nu). 


/Zippo






Av Zippo - 28 juli 2007 23:45

Efter diverse problem med glöden så kom festen igång och ingen lämnade "festmåltiden" hungrig i alla fall.

Äldsta dottern hade nog blandat nåt i sin "drink" i och med att hon sprang runt med kameran som den väsrsta reportern under sista delen av kvällen.


Kvällen bjöd på en del alkoholhaltiga drycker samt några cigarrer.

Don Tomas Cameroon var den första cigarren och lite senare under kvällen så bidde det en Connie #? (70 eller 9).

Båda var mycket trevliga men Don T hade vissa problem med "eldbeständigheten".


Tackar alla deltagare för en trevlig kväll, vi får göra om det så småningom  (långväga gäster så det blir lite sporadiskt).


Natti natti.


/Zippo


Seek and destroy

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

RSS


Skapa flashcards